وضعیت هواشناسی امروز 26 فروردین 1402 / بارش های پراکنده در برخی نقاط کشور / وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان ها

وضعیت هواشناسی امروز 26 فروردین 1402 / بارش های پراکنده در برخی نقاط کشور / وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان ها

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از بارش های پراکنده در نقاط مختلف و وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان ها خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (26 فروردین) در کوه های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، پنجشنبه (27 فروردین) در رشته کوه های البرز و جمعه و شنبه (26 فروردین) 28 و 29 فروردین ماه در کوه های شمال غربی بارش پراکنده باران در شمال شرق و کوه های مرکزی زاگرس پیش بینی می شود.

وی افزود: بعدازظهر چهارشنبه در استان های واقع در شمال غرب و غرب و در روزهای جمعه و شنبه علاوه بر این مناطق در استان های واقع در دامنه های جنوبی و مرکزی البرز و در نقاط مستعد گرد و غبار وزش باد شدید پیش بینی می شود. .

ضیائیان ادامه داد: تا روز شنبه در اکثر مناطق کشور افزایش دما خواهیم داشت، روز یکشنبه (30 فروردین) در شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر ابری و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. در نواحی شمال غرب و غرب وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک برای کشور پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (27 فروردین) کمی ابری و وزش باد، از بعدازظهر ابری می شود. افزایش و وزش باد در نقاطی شدید و غبارآلود با کمینه دمای 13 و حداکثر 24 درجه سانتیگراد در روز جمعه (28 فروردین) صاف تا نیمه ابری و وزش باد افزایشی از بعدازظهر با کمینه دمای 14 پیش بینی می شود. و حداکثر 25 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (26 و 27 فروردین) اهواز با دمای 32 و 33 درجه سانتی گراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 3- و 2- سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید