وضعیت آب و هوا امروز 17 فروردین 1402 / وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

وضعیت آب و هوا امروز 17 فروردین 1402 / وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران پدیده های هواشناسی از وزش باد شدید و گرد و خاک و همچنین بارش باران در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: از امروز تا دوشنبه (27 تا 21 فروردین) در اکثر نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار است.

وی افزود: پنجشنبه (27 فروردین) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، جمعه (28 فروردین) در شمال خراسان رضوی، شنبه و یکشنبه (19 و 20 فروردین) در مناطق شمال غرب، شرق، کوه های جنوب شرقی و دوشنبه 21 فروردین) در شمال غرب بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی خاطرنشان کرد: از امروز تا دوشنبه وزش باد شدید متوالی در استان های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز و کمربند شرقی کشور پیش بینی می شود. در مکان های مستعد گرد و غبار

ضیائیان ادامه داد: روزهای پنجشنبه و شنبه (27 و 29 فروردین) در استان های ساحلی دریای خزر وزش باد گرم پیش بینی می شود و در دامنه ها و ارتفاعات این استان ها وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (18 فروردین) نیمه ابری همراه با وزش باد و تا ساعاتی دیگر وزش باد شدید همراه با کمینه دمای 13 درجه و بیشینه دما 24 درجه سانتیگراد و شنبه (29 فروردین) نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با کمینه دمای 13 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان همچنین از امروز و فردا (27 و 28 فروردین) شهرکرد با دمای 0.2 درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای 34 درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای 34 درجه سانتیگراد سردترین هوای کشور خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید