وضعیت هواشناسی امروز 19 خرداد 1401 / وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در راه برخی استان ها

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از تداوم خیزش گرد و غبار در برخی استان ها تا اواسط هفته آینده خبر داد.

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: طی سه روز آینده در خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی واقع در استان‌های گرگان و سمنان و همچنین در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق و رعد و برق رعد و برق افزایش می یابد و رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با خیزش گرد و خاک رخ می دهد.

وی افزود: همچنین امروز (پنجشنبه 19 خردادماه) در شرق کشور و روز جمعه (10 خرداد) در برخی مناطق استان های واقع در زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران و همچنین اصفهان و فارس افزایش ابری گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک.

وی ادامه داد: روز شنبه (21 خرداد) در برخی مناطق مرکز، جنوب و شرق کشور وزش باد شدت می یابد و در سیستان و بلوچستان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد همراه با گرد و خاک و خلیج فارس مواج پیش بینی می شود. در شمال آذربایجان غربی و شرق آذربایجان، ارتفاعات آلبورگ مرکزی، خراسان رضوی و همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان در روزهای یکشنبه و دوشنبه (22 و 23 خرداد) ابر، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ظاهر می شود.

وی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 خرداد) صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و غبار در بعدازظهر با حداقل دمای 25 و حداکثر 34 درجه سانتیگراد و شنبه (خرداد) پیش بینی می شود. 21) صاف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: امروز و فردا (19 و 20 خرداد) اهواز با دمای 50 و 47 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 9 و 8 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید