وضعیت هواشناسی امروز 16 خرداد 1401 / وزش باد شدید و گرد و خاک تهران، البرز و چند استان دیگر را فرا گرفت.

وضعیت هواشناسی امروز 16 خرداد 1401 / وزش باد شدید و گرد و خاک تهران، البرز و چند استان دیگر را فرا گرفت.

روز جدید کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در 12 استان از جمله تهران و البرز در ظهر و اوایل شب وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

کبری رفیعی امروز (چهارشنبه) افزود: اخطارهای زرد و نارنجی برای هوای امروز تا فردا صادر شده است.

وی گفت: بر این اساس امروز در ایلام، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال اصفهان و شمال شرق سیستان و بلوچستان به دلیل وزش باد شدید موقتی گرد و خاک پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در تهران و استان البرز همین شرایط را خواهیم داشت.

وی افزود: بر این اساس بعد از ظهر امروز در کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، شمال استان های مرکزی همدان و سمنان وزش باد بسیار شدید و رگبار گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گزارش رفیع، فردا در استان های تهران، البرز، سمنان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، کاروین، کوم و اصفهان گرد و خاک و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی گفت: اثر خطر اعلام شده، اختلال در تردد، خیزش گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به صنایع حساس به گرد و غبار و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی، گلخانه ها و سایت ها از بلندی سقوط خواهد کرد

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین به نبود پارکینگ در کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، پرهیز از حضور باز برای همه گروه ها، مدیریت و حفاظت از صنایع حساس به گرد و غبار، استحکام سازه های موقت و پرهیز از بالگرد اشاره کرد. و پرواز هواپیماهای سبک توصیه شده.

وی گفت: امروز به دلیل ناپایداری در استان های گلستان، شرق مازندران، قزوین، البرز، خراسان شمالی و خراسان شمالی رضوی و اردبیل شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید