وزش باد شدید و افزایش گرد و خاک در تهران / کاهش محسوس دما در استان های البرز و شمالی


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880401

سازمان هواشناسی در هشداری از تداوم فعالیت سامانه وزش باد شدید و برخاستن گرد و خاک در تهران، البرز و چند استان دیگر و همچنین کاهش 3 تا 5 درجه ای دما در مناطق شمالی کشور خبر داد. کشور.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و گرد و غبار در تهران تا روز دوشنبه (فردا) هشدار زرد داد.

این گزارش توضیح می دهد: وزش باد نسبتا شدید در تهران بیشتر و در مناطق مستعد با افزایش گرد و خاک همراه خواهد بود و در استان های مرزی نیز نفوذ گرد و غبار پیش بینی می شود.

بر این اساس در استان های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، بوشهر، اصفهان، سمنان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال مرکزی، قم وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

فردا (دوشنبه) در استان های سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، تهران و شرق کرمان همین شرایط را خواهیم داشت.

اثر خطر نیز کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال ریزش سنگ از ارتفاع، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل است.

سازمان هواشناسی به افراد آسیب پذیر در زمان طغیان گرد و غبار، توقف و پارک نکردن خودروها در اطراف درختان پوسیده و ساختمان های نیمه کاره و استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و گلخانه های سقفی را توصیه کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان هواشناسی همچنین از فعالیت سامانه دیگری به صورت رگبار موقت، رعد و برق و وزش باد از امروز تا دوشنبه خبر داد که در برخی استان ها رگبار باران و رعد و برق (در مناطق دارای تگرگ) و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

بنابراین امروز در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه های هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان و روز دوشنبه در ارتفاعات و دامنه های گیلان، مازندران، شمال شرق و آذربایجان غربی. و اردبیل از بازان بارش موقت خواهیم داشت. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید