کاهش 10 درجه ای دما در استان های شمالی / افزایش تدریجی دما و وزش باد در سایر استان ها


زمان: 09:23
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819368

سازمان هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل و ریزش بهمن در برخی استان ها در اواسط هفته با هدف وزش باد گرم و آب شدن برف در ارتفاعات هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی در آخرین پیش‌بینی وضعیت جوی کشور، به جو پایدار حاکم بر کشور تا روز سه‌شنبه (15 فروردین)، افزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتاً شدید جنوبی و کاهش دما تا 10 درجه سانتی‌گراد در سواحل اشاره کرد. استان های دریای خزر و اردبیل روز سه شنبه اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، از امروز تا سه شنبه در اکثر نقاط کشور جوی پایدار و وزش باد گرم و امروز و فردا در استان های ساحلی دریای خزر و جنوب اردبیل حاکم است.

آسمان ابری و بارش پراکنده باران اواخر روز دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات استان های گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود. همچنین روز سه شنبه دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین 6 تا 10 درجه سانتی گراد و در روز چهارشنبه 27 فروردین در برخی مناطق شمالی کاهش می یابد. در غرب کشور رگبار پراکنده و همچنین سرعت وزش باد در غرب، شمال غرب، جنوب شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود که افزایش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد پیش بینی می شود.

رگبار پراکنده در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل خزر و استان‌های دامنه جنوبی البرز مرکزی در روز پنجشنبه (۱۸ فروردین) رخ می‌دهد. نادیده گرفته می شود.

دریای خزر از بعدازظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه مواج پیش بینی می شود.

آسمان تهران امروز (14 فروردین) نیمه ابری و بتدریج ابری و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای 16 و حداکثر 28 درجه سانتیگراد و کمینه دما 15 و حداکثر 27 درجه سانتیگراد است. .

امروز و فردا بندرعباس با دمای 39 و 37 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 3 و 1 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

از اواخر وقت چهارشنبه (19 فروردین) و روز پنجشنبه در ساعاتی معین بارش در برخی مناطق همراه با رعد و برق و رعد و برق و وزش باد موقت شدید و در مناطقی همراه با تگرگ پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید