رگبار پراکنده و وزش باد وزش باد در اکثر استان ها / گرد و خاک در مناطق مستعد


ساعت: 10:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909903

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از بارش باران، وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، غرب لرستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، گیلان، غرب مازندران و نیمه شمالی و غرب فارس بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز جمعه در برخی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل غربی دریای خزر، روز شنبه در برخی مناطق. از نیمه غربی بخش هایی از مرکز کشور، استان های ساحلی دریای خزر و رشته کوه های البرز مرکزی و روز یکشنبه در برخی مناطق شرق، شرق سواحل دریای خزر و بخش هایی از مرکز در کشور باران کوتاه مدت خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه در اکثر نقاط کشور هوا آرام و نسبتاً پایدار است، تصریح کرد: پنجشنبه و شنبه در کهگیلویه و بویراحمد، جمعه و شنبه در لرستان، شمال خوزستان، غرب اصفهان و غرب چهارمحال و بختیاری بارش بیشتر خواهد بود. شدید، قوی. بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: امروز در فارس، غرب کرمان، جنوب یزد، کوگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، لرستان، جنوب مرکزی و غرب و جنوب اصفهان سرعت باد در چند ساعت افزایش می یابد. متوجه خواهد شد که افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق حساس دور از انتظار نیست.

وی همچنین گفت: غرب و مرکز خلیج فارس امروز و شرق دریای عمان در روز شنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 آبان) کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دما پیش بینی می شود. 9 درجه و بیشینه دما 17 درجه و در روز شنبه (31 آبان) نیمه ابری، افزایش ابر ابری و رگبار پراکنده در ساعات ایزوله، وزش باد شدید با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 16 درجه سانتیگراد در پایان هوا.

ضیائان در پایان گفت: امروز (28 آبان) بجنورد با دمای 3- درجه سانتیگراد سردترین و اهواز و بندرعباس با دمای 31 درجه سانتیگراد گرمترین مراکز استانی کشور هستند. همچنین فردا (30 آبان) مشهد و همدان با دمای یک درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان و بندرعباس با دمای 32 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانهای کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید