تداوم بارش ها همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در اکثر استان ها


زمان: 08:41
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834459

سازمان هواشناسی گفت: بارش ها در اکثر استان های کشور ادامه دارد و تاکید کرد: پس از تقویت سامانه ناپایداری هوا، امروز در تهران، خوزستان، بوشهر، ایلام و کرمانشاه با وزش باد بسیار شدید و خیزش گرد و خاک مواجه خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی گفت: بارش ها در اکثر استان های کشور ادامه دارد و تاکید کرد: پس از تقویت سامانه ناپایداری هوا، امروز در تهران، خوزستان، بوشهر، ایلام و کرمانشاه با وزش باد بسیار شدید و خیزش گرد و خاک مواجه خواهیم بود.

امروزه دامنه فعالیت سامانه بارشی بیشتر مناطق کشور را در بر می گیرد.

غلظت بارش ها امروز در شمال ایلام، لرستان، شمال کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری است که بارش ها نسبتاً شدیدتر خواهد بود.

امروز در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. این وضعیت در تهران، خوزستان، بوشهر، ایلام و کرمانشاه نیز پیش بینی می شود که باعث کاهش کیفیت هوا و اختلال در پروازها می شود.

بارش ها تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد و از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می شود و هفته آینده نیز بارش های بهاری در کشورمان پیش بینی می شود.

همچنین دریای جنوب کشور نیز این روزها مواج و مواج خواهد بود.

اخطارهای نارنجی و زرد برای این بارندگی ها صادر شد که منجر به آبگرفتگی معابر، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، روان شدن آب رودخانه ها، احتمال اصابت رعد و برق، لغزندگی جاده ها، گرد و غبار موقت و کاهش دید، خسارت موقت، سازه ها، شکستگی فرسوده درختان شد. و آسیب به صنعت کشاورزی.

تهران نیز با وزش باد همراه است که احتمال می رود از بعدازظهر تا اوایل شب با رعد و برق همراه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید