کاهش 4 تا 6 درجه ای دما و وزش باد در نیمه شرقی کشور / پنجشنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور وارد می شود.


زمان: 08:57
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810056

سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا فعالیت سامانه بارشی با بارش های پراکنده در بخش هایی از شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی پایان می یابد و از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور وارد می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی با اعلام آخرین وضعیت هواشناسی کشور گفت: امروز دوشنبه 2 اسفند به تدریج از شدت بارش ها در نیمه غربی کشور کاسته می شود و سامانه بارشی که امروز در غرب، جنوب غرب، شمال غرب فعال است. ارتفاعات زاگرس، دامنه های البرز، فارس و بوشهر فردا در سواحل شمال شرق، شرق و شرق دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های شرقی البرز به فعالیت خود ادامه می دهد.

ارتفاع موج امروز در نواحی ساحلی تنگه هرمز و در نواحی فراساحلی هرمزگان بین 2 تا 2.5 متر افزایش می یابد. به قفس ها و تورهای ماهیگیری آسیب وارد شده است.

از اوایل فردا سه شنبه 3 اسفند بارش های خفیف در شمال شرق پیش بینی می شود و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می شود.

چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در بیشتر نقاط کشور هوا نسبتاً پایدار است.

اواخر روز پنجشنبه 5 اسفندماه با شروع بارش های بیشتر در شمال غرب و غرب کشور بارش برف و باران پیش بینی می شود.

فردا سه شنبه وزش باد شدید موقتی و کاهش کیفیت هوا در بخش هایی از مرکز کشور، شرق و جنوب شرق و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود.

دمای هوا امروز در نیمه شرقی کشور 4 تا 6 درجه کاهش می یابد و از روز سه شنبه هفته جاری تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور دما افزایش می یابد.

آسمان تهران امروز ابری، گاهی بارش باران، وزش باد شدید و بتدریج کاهش ابر در بعدازظهر، حداکثر و کمینه دمای تهران 14 و 5 درجه خواهد بود.

با توجه به میزان بارش در 24 ساعت گذشته، ایستگاه های هواشناسی استان تهران، دماوند 29.8، شمیران 20.5، لواسان 20.1 و آبعلی 16.2 بیشترین میزان را به ثبت رساندند.

فردا شهرکرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با حداکثر دمای 26 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید