وزش باد شدید جنوب و غرب تهران / کاهش دما تا پنجشنبه

وزش باد شدید جنوب و غرب تهران / کاهش دما تا پنجشنبه

روز جدید بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت هواشناسی این استان تا روز پنجشنبه افزایش ابر ابری و وزش باد در ارتفاعات، افزایش گرد و خاک و گرد و خاک در جنوب و غرب استان و کاهش دما پیش بینی می شود. .

بر اساس بررسی و تحلیل داده‌ها، نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌بینی آب و هوا حاکی از جو پایدار در استان است. عبور موج در سطح میانی جو از سمت شمال کشور باعث افزایش ابر و وزش باد در مناطق بالاتر استان می شود.

با توجه به ورود توده های گرد و غبار در مناطق مرکزی کشور امروز (چهارم مهرماه) در نقاط پرتردد شهری، در نقاطی که با غبار محلی، کاهش کیفیت هوا و دید افقی برای روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (4 و 6 مهرماه) همراه است. 27) در بعدازظهر افزایش سرعت باد به ویژه در مناطق جنوبی و غربی منطقه موجب گرد و غبار موقت و بدتر شدن کیفیت هوا می شود.

در نواحی مرتفع استان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب سه شنبه و چهارشنبه به ویژه در نواحی مرتفع فیروزکوه و آبعلی افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می شود.

از امروز تا پنجشنبه (24 تا 28 مهرماه) کاهش نسبی دما و از پنجشنبه افزایش تدریجی دما وجود دارد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای 32 درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین نقطه استان تهران در 24 ساعت گذشته ثبت شد.

آسمان تهران فردا (4 مهر) نیمه ابری و وزش باد در بعدازظهر با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد و سه شنبه (5 مهر) نیمه ابری و نیمه ابری خواهد بود. در بعدازظهر ابری پیش بینی گرد و خاک و غبار با حداقل دمای 15 و حداکثر 27 درجه سانتیگراد است.

دیدگاهتان را بنویسید