افزایش دما در اکثر نقاط/ افزایش وزش باد و گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور


ساعت: 08:28
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882175

سازمان هواشناسی اعلام کرد: تا پایان هفته وزش باد شدید با افزایش گردوخاک در بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی کشور ادامه دارد و دمای هوا طی امروز و فردا به ویژه سواحل دریای خزر افزایش می‌یابد. قسمت های شمال غربی و غربی و دامنه های جنوبی البرز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور اعلام کرد: از امروز تا چهارشنبه برای جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس با افزایش همرفتی. ابر، بارش باران، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و در نقاطی خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود و در بقیه نقاط کشور تا روز پنجشنبه جوی پایدار خواهد بود.

با توجه به وزش بادهای جنوبی در خلیج فارس، هوای استان های بوشهر و خوزستان از امروز تا سه شنبه سرد و دمای هوای اهواز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به 50 درجه می رسد.

از امروز تا پایان هفته وزش باد شدید از شمال شرق، شرق و جنوب شرق به ویژه در منطقه زابل پیش بینی می شود که از روز سه شنبه تشدید می شود.

برای عراق در این مدت با توجه به وزش بادهای فصلی امکان تشکیل توده گرد و غبار وجود خواهد داشت که به مناطقی از جنوب غربی ایران منتقل خواهد شد.

امروز در مناطق مرکزی و جنوبی کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود و از روز سه شنبه تا پایان هفته بر شدت وزش باد افزوده می شود. پدیده غالب دامنه های جنوبی البرز تا پایان هفته وزش باد ریزگرد خواهد بود.

دریای عمان و تنگه هرمز امروز مواج و متلاطم است و این شرایط تا روز سه شنبه ادامه دارد. همچنین ممنوعیت شنا و محدودیت تردد دریایی برای شناورهای سبک و قایق های ماهیگیری و تفریحی برای سواحل سیستان و بلوچستان در دریای عمان و استان هرمزگان در شرق تنگه هرمز اعلام شده است.

ارتفاع موج 1.5 تا 3 متر و در نواحی ساحلی دریای عمان 2.5 تا 4 متر برآورد شده است. خلیج فارس فردا مواج پیش بینی می شود.

بیشینه دمای امروز پایتخت 39 و 40 درجه و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تهران 2 تا 3 درجه کاهش دما پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید