افزایش دما در اکثر نقاط کشور / احتمال طوفان شن با آغاز وزش باد 120 روزه در سیستان


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876654

سازمان هواشناسی تا روز دوشنبه برای اکثر مناطق کشور هوای صاف و آفتابی و افزایش دما و احتمال آتش سوزی در جنگل ها را پیش بینی می کند و به دلیل وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان طوفان شن پیش بینی می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی گفت: امروز در نواحی شمالی و شرقی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان احتمال طوفان وجود دارد.

این سازمان هشدار داد: راه بندان، گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و …، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان و نهال های فرسوده، اختلال در ناوگان ریلی و حمل و نقل هوایی. کشور پیش بینی می شود.

امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) در مناطق شمال شرق، شرق و به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و دامنه های البرز شرقی افزایش سرعت باد و احتمال رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

از ابتدای امروز تلاطم خلیج فارس کاهش می یابد و ارتفاع موج در خلیج فارس به کمتر از یک متر می رسد و دریا از یکشنبه تا سه شنبه آرام است. در این روزها ارتفاع موج در شرق عمان در مناطق فراساحلی بین 1.5 تا 2 متر خواهد بود و تنگه نسبتا آرام خواهد بود.

برای روز دوشنبه با گذر موجی از میانه جو در برخی نقاط استان های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق و رشته کوه های البرز به ویژه در بعدازظهر افزایش ابر و کوتاه مدت بارش دوره ای پیش بینی می شود.

روز سه شنبه برای ارتفاعات البرز، بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق بارش پراکنده خواهیم داشت.

آسمان تهران امروز صاف با وزش باد تا ساعاتی دیگر پیش بینی می شود، حداکثر و کمینه دمای فردا پایتخت 34 و 24 درجه خواهد بود.

امروز اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با حداقل دمای 9 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید