وضعیت آب و هوا، امروز 15 خرداد 1402 / وزش باد شدید و گرد و خاک در اکثر نقاط کشور

وضعیت آب و هوا، امروز 15 خرداد 1402 / وزش باد شدید و گرد و خاک در اکثر نقاط کشور

سازمان هواشناسی امروز و طی روزهای آینده برای اکثر مناطق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌کند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، بعدازظهر امروز و اوایل عصر امروز در نواحی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان و برخی نقاط واقع در سمنان، یزد، اصفهان، مرکزی، قم، استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل، مشعل آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و کوه های البرز مرکزی، بارش پراکنده باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و مناطق مستعد گرد و غبار پیش بینی می شود.

سه شنبه در استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال غرب آذربایجان، استان های ساحلی خزر، دامنه ها و ارتفاعات جنوبی البرز غربی و مرکزی، بخش هایی از استان های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب. بارش باران، رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود.

چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، برخی مناطق واقع در کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از مرکز و جمعه در شمال شرق، ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی و ارتفاعات در جنوب شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.

امروز در قم، نیمه جنوبی تهران، جنوب البرز، شمال مرکز، جنوب و شرق کرمان، جنوب سمنان، شرق و شمال اصفهان، غرب استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان، سه شنبه در بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در شمال وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در شرق، شرق (به ویژه منطقه زابل) و برخی مناطق سمنان پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید