وضعیت هواشناسی امروز 22 اسفند 1392 / وزش باد و گرد و خاک در اکثر نقاط کشور

وضعیت هواشناسی امروز 22 اسفند 1392 / وزش باد و گرد و خاک در اکثر نقاط کشور

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد و گرد و خاک در اکثر نقاط کشور خبر داد و تا روز پنجشنبه آب های خزر را طوفانی و طوفانی پیش بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در اکثر نقاط کشور وزش باد داریم و گرد و خاک در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت. برای شمال شرق و شرق کشور نیز همین انتظار را داریم.

وی افزود: امروز در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، جنوب لرستان، شمال فارس و بخش هایی از یزد، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اردبیل، گیزنده، گیلانه، شمال نیمی آذربایجان، آذربایجان غربی، بارش پس از چند ساعت همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد. در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش ها فردا دوشنبه در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل، شمال شرق آذربایجان، استان های واقع در شمال شرق، شرق و مرکز کشور و همچنین لرستان ادامه دارد. ، استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان.

رفیعی افزود: از روز سه شنبه تا پنجشنبه در شمال کشور و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز و دامنه مرکزی زاگرس شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی همچنین وضعیت متلاطم دریای خزر را از امروز تا پنجشنبه پیش بینی کرد و گفت: آب های خلیج فارس در دو روز آینده شرایط مشابهی خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش بینی می شود و کمینه دمای پایتخت امروز در ایستگاه مهرآباد 10 درجه سانتیگراد بوده و بیشینه دمای تهران امروز به 20 درجه می رسد. درجه سانتیگراد فردا می توانیم به 12 درجه بالای صفر برسیم.

به گفته رفیعی سردترین مرکز استان ارومیه با دمای حداقل 5 درجه زیر صفر و پس از آن زنجان با 4، اردبیل 3 و تبریز با دمای زیر صفر درجه امروز و گرم ترین کانون های دیروز زاهدان و بندر بوده اند. عباس با بیشینه دمای 32 و سپس بیرجند 29 درجه بالای صفر گزارش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید