شرایط هواشناسی امروز 15 خرداد 1401 / وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

شرایط هواشناسی امروز 15 خرداد 1401 / وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از بارش باران و طوفان گرد و خاک و بدتر شدن کیفیت هوا در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی برای پیش بینی بعدازظهر امروز (17 خرداد) و اوایل عصر در مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، البرز، ارتفاعات و دامنه ها. در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز، رگبار، رعد و برق، وزش باد گاهی وزش باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

ادامه داد: چهارشنبه 7 خرداد برای استان های خراسان شمالی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شرقی و پنجشنبه تا شنبه (19 تا 21 خرداد) برای شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در بعدازظهر و ساعات اولیه آغاز می شود. رعد و برق، وزش باد گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. امروز در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.

به گفته ضیائیان، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق، برای استان های واقع در دامنه جنوبی البرز از جمله قزوین، البرز، تهران، سمنان و همچنین در استان های مرکزی و قم وزش باد شدید پیش بینی می شود. در مناطق مستعد گرد و غبار طی سه روز آینده وزش باد شدید، رگبار گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل پیش بینی می شود.

وی افزود: دریای خزر طی دو روز آینده و اواخر پنجشنبه و جمعه در خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات هواشناسی وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (17 خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و پراکنده است. بارندگی 24 درجه و بیشینه دمای 37 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (29 خرداد) صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای 24 درجه و حداکثر 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (27 و 28 خرداد) اهواز با دمای 48 و 49 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید