وضعیت هواشناسی امروز 11 خرداد 1401 / بارش باران و وزش باد شدید در کشور / نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه

وضعیت هواشناسی امروز 11 خرداد 1401 / بارش باران و وزش باد شدید در کشور / نفوذ گرد و غبار از کشور همسایه

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی از بارش های سیل آسا، رعد و برق و وزش باد شدید، ایجاد توده های گرد و غبار در عراق و ورود به غرب کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی طی 24 ساعت آینده در برخی مناطق اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران به ویژه در استان تهران بعدازظهر رگبار و رعد و برق طوفان و رعد و برق وزش باد شدید موقتی گاهی غبارآلود و در مناطق همراه با تگرگ پیش بینی می شود.

وی افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه (3 و 4 خرداد) در استان های واقع در سواحل شمال غربی و غربی دریای خزر به ویژه در بعدازظهر افزایش ابر و بارش، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و غبار در تگرگ پیش بینی می شود. -مناطق مستعد

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز پنجشنبه (14 خرداد) در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی گاهی بارش باران و گاهی وزش باد خواهد بود. روز جمعه (15 خرداد) در بیشتر نقاط کشور فضایی صاف و آرام خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه و سه شنبه شرایط برای تشکیل گرد و غبار بر روی عراق و انتقال آن به کشور مهیا است به طوری که در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج مرکز، سواحل غربی کاسپین دریا و البرز برای کاهش گرد و غبار، دید و کیفیت هوا.

ضیائیان افزود: از سه شنبه تا پنجشنبه (3 تا 5 خرداد) مناطق ساحلی و حاشیه دریای خزر و خلیج فارس؛ امروز (دوم خرداد) تا پایان هفته در شرق دریای عمان طوفانی و طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (سوم خرداد) غبارآلود است و تا ساعاتی دیگر وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل خواهد داشت. دمای 21 و حداکثر دما 29 درجه سانتی گراد روز چهارشنبه (14 خرداد) صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای 20 و حداکثر دمای 29 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (2 و 3 خرداد) اهواز با 46 و 39 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با 5 و 7 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید