وضعیت هواشناسی امروز 20 خرداد 1402 / وزش باد شدید و بارش باران در برخی نقاط کشور طی 5 روز آینده

وضعیت هواشناسی امروز 20 خرداد 1402 / وزش باد شدید و بارش باران در برخی نقاط کشور طی 5 روز آینده

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی کشور از وقوع بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در نقاط مختلف کشور در پنج روز آینده خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: طی پنج روز آینده به صورت متوالی در بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، شمال شرق، بخش هایی از استان های اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان. ، دور و شمال هرمزگان، بارش و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاطی گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی اضافه کرد: در این مدت در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و از جمعه تا یکشنبه در خوزستان وزش باد و گرد و خاک در چند ساعت پیش بینی می شود. ساعاتی صاف و پاره ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی تا روز شنبه در خلیج فارس و دریای عمان تلاطم وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز جمعه (12 خرداد) صاف تا نیمه ابری و در ساعاتی دیگر همراه با وزش باد همراه است. حداقل دمای 23 و حداکثر 36 درجه و روز شنبه (23 خرداد) هوای صاف تا نیمه ابری و وزش باد در ساعات معین با کمینه دمای 21 و حداکثر 37 درجه پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: امروز و فردا (11 و 12 خرداد) اهواز با دمای 42 و 43 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 8 و 6 درجه سانتیگراد خنک ترین است.

دیدگاهتان را بنویسید