وضعیت جوی امروز 13 خرداد 1402 / وزش باد شدید همراه با بارش باران و رعد و برق در شرق کشور

وضعیت جوی امروز 13 خرداد 1402 / وزش باد شدید همراه با بارش باران و رعد و برق در شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با بارش باران و رعد و برق در شرق کشور و همچنین بارش شدید باران در جنوب شرق اصفهان، کوه های کرمان، شمال خراسان رضوی و شمال، شمال و غرب هرمزگان خبر داد. استان.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت جوی امروز چهارشنبه 23 خردادماه و روزهای بعد از آن پرداخت و گفت: طی 5 روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش هایی از شمال غرب استان تهران کشور، کوه‌های زاگرس مرکزی، کوه‌های مرکزی البرز و ارتفاعات البرز شرقی، بخش‌هایی از یزد، اصفهان، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در نقاطی غبارآلود و تا روز یکشنبه برای خراسان شمالی شرایط یکسان است. و خراسان شمالی پیش بینی می شود.

رفیعی افزود: شدت بارش ها امروز در جنوب شرق اصفهان، کوه های کرمان، شمال خراسان رضوی و شمال، شمال و غرب استان هرمزگان خواهد بود و هشدار نارنجی رنگ هوا نیز صادر شده است که خطرات روان آب گرفتگی معابر عمومی، سیلاب، طغیان رودخانه ها و رعد و برق پیش بینی می شود که هموطنان عزیز به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: برای 5 روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش بینی می کنیم که برای استان خوزستان نیز همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته رفیعی: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است که فعالان دریایی باید به آن توجه کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی تهران امروز آسمان صاف دارد، سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر افزایش می یابد.

همچنین بیشینه دمای هوای تهران امروز 34 درجه و کمینه دمای هوا 23 درجه است.

دیدگاهتان را بنویسید