بارش باران در نقاطی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید امروز در سراسر کشور


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814618

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی امروز (20 اسفند) از بارش باران در بیشتر مناطق کشور و گرد و خاک در برخی استان ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان در گفت و گو درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (20 اسفند) دامنه فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی، دامنه های جنوبی البرز، سواحل شمالی، برخی مناطق شمال شرق و شرق و غرب اصفهان، فارس و بوشهر و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و بارش برف در ارتفاعات.

وی افزود: در شمال خلیج فارس، بوشهر، جنوب خوزستان، فارس، اصفهان، یزد و خراسان رضوی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و غبار وجود دارد.

ضیائیان امروز با بیان اینکه غرب خلیج فارس و دریای خزر طوفانی است، گفت: بارش ها در غرب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و ارتفاعات البرز مرکزی شدید خواهد بود.

به گفته وی، شنبه و یکشنبه (21 و 21 اسفند) در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی اصفهان، شمال فارس، بوشهر، نیمه جنوبی خوزستان، برخی مناطق … یزد، خراسان رضوی، نواحی شمالی در خراسان جنوبی، در برخی از نواحی شمالی سواحل غربی و شمالی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی گفت: طی این دو روز بارندگی شدید در استان های چهارمحال و بختیاری و جنوب استان اصفهان رخ داده است.

وی افزود: روز دوشنبه (23 اسفندماه) دامنه بارندگی در شمال غربی آذربایجان و آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و کوفائی نیز خواهد بود. سه شنبه (24 اسفند) کل محدوده نوار شمالی و برخی مناطق غرب را در بر می گیرد و بارش در ارتفاعات جنوب غربی ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۵ اسفند) نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد ۲ و ۲ درجه سانتیگراد در روز یکشنبه است. (5 اسفند) هوای نیمه ابری در نقاط همراه با وزش باد با حداقل دمای 2 و حداکثر 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (20 و 21 اسفند) بندرعباس با دمای 32 و 33 درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای 2- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مرکز استانی کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید