افزایش دما در اکثر نقاط کشور/وزش باد شدید و گرد و غبار در بخش های شمال غربی

افزایش دما در اکثر نقاط کشور/وزش باد شدید و گرد و غبار در بخش های شمال غربی

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از وقوع بارش پراکنده باران و وزش باد در برخی استان ها و روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (24 فروردین) در سواحل شرقی دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان شمالی، افزایش ابر، وزش باد و پراکنده بارش پیش بینی می شود و در مناطق جنوب شرق و شرق کشور پدیده غالب وزش باد است.

وی افزود: روز سه شنبه (25 فروردین) در برخی نقاط مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی، روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور و خنک شدن هوا در نیمه شرقی پیش بینی می شود.

و ادامه داد: روز چهارشنبه (26 فروردین) با افزایش نسبی دما در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. در بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود.

ضیائیان همچنین گفت: با گذر موج میانه جوی از سمت شمال کشور در روز پنجشنبه (27 فروردین) وزش باد موقتی شدید با احتمال گرد و خاک و بارش پراکنده در شمال غرب کشور ابرانکی پدیدار می شود. روز جمعه در بیشتر مناطق کشور هوای آرام حاکم است.

وی افزود: روز پنجشنبه وزش باد جنوبی و افزایش دما در سواحل دریای خزر و اردبیل قابل توجه است.

به گفته ضیائیان، طی دو روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طوفانی و طوفانی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (25 فروردین) صاف و تا چند ساعت آینده همراه با وزش باد صاف و نیمه ابری از سوی تهران پیش بینی می شود. پایان با کمینه دمای 10 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (26 فروردین) وزش باد از بعدازظهر با کمینه دمای 12 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (24 و 25 فروردین) بندرعباس با دمای 28 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 4- و 1- سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید