سامانه جدید بارشی از روز پنجشنبه از شمال غرب وارد کشور می شود/ بارش در 23 استان

ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1804983

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به کشور از روز پنجشنبه از تداوم بارش برف و بارش در 23 استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز 12 بهمن ماه بارندگی در استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اصفهان، فارس، ایلام، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، سرنشاه، کرسراس رضوی، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، آلبورگ، تهران و سمنان ادامه دارد که در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش ها به صورت برف است.

بیشترین بارندگی در آن روز مربوط به استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، نوار غربی اصفهان و نواحی شمالی و غربی فارس است.

فردا چهارشنبه، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بارندگی متناوب خواهد داشت و این سامانه بارشی در همان روز از کشور خارج می شود.

سامانه بارشی بعدی اواخر روز پنجشنبه از شمال غرب وارد کشور می شود و امروز به دلیل بارش برف که با افزایش سرعت وزش باد همراه خواهد بود، احتمال رگبار برف در مناطق کوهستانی و مرتفع البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد. همچنین احتمال ریزش بهمن در مناطق وجود دارد.البرز مرکزی کوهستانی است.

دمای هوای استان‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز بین 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد همچنین تا روز پنجشنبه در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید که در برخی مناطق به‌ویژه شرق کرمان موجب گردوخاک می‌شود.

همچنین امروز و فردا افزایش گرد و خاک و کاهش قابل توجه دید افقی، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد و تردد جاده‌ای در نوار شرقی کرمان، نوار غربی سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خسارت به سازه‌های موقت وجود دارد. مانند. گلخانه ها و تابلوهای تبلیغاتی تهیه و توصیه شد: از تردد غیرضروری جاده خودداری کنید.

افزایش سرعت وزش باد و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی و شناورهای سبک و سنگین در خلیج فارس و دریای عمان نیز برای چند روز آینده تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود. و توصیه می‌شود در قایق‌های سبک و تفریحی دقت شود، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق دریایی، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و تمهیدات لازم برای جلوگیری از هر گونه خسارت رعایت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید