هشدار بارش برف و یخبندان در 19 استان/ سامانه بارشی از روز سه شنبه وارد کشور می شود

هشدار بارش برف و یخبندان در 19 استان/ سامانه بارشی از روز سه شنبه وارد کشور می شود

سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در کشور و احتمال وقوع کولاک، سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی در 19 استان خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی امروز، جنوب، غرب، غرب کشور، نیمه غربی فارس، بوشهر، جنوب و غرب اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، استان های واقع در دامنه های جنوبی مناطق البرز، خراسان شمالی و خراسان در ایام رضوی باران و برف می بارد. فردا در جزایر شمالی خلیج فارس، برخی مناطق جنوب غرب کشور، در استان‌های بوشهر و جنوب فارس بارش باران، رعد و برق و وزش باد و بامداد دوشنبه برای مناطق غربی و مرکزی یخبندان پیش‌بینی می‌شود. استان های کشور

روز سه شنبه با عبور سامانه بارشی از جنوب کشور، در جنوب غرب، جنوب، شرق، جنوب شرق و نواحی استان های ایلام، لرستان و اصفهان بارش باران پیش بینی می شود. در استان های فارس و جنوب بوشهر بارش شدید باران و رعد و برق پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه در مناطق کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش باران و برف خواهد بود. روز پنجشنبه در برخی مناطق هرمزگان و سواحل شرقی دریای خزر بارش سیل آسا و وزش باد پیش بینی می شود و کاهش دما در خراسان شمالی و وکوراسان رضوی کاهش می یابد.

توضیحات سیستم: تقویت سیستم بارشی با آلودگی برف و مه

نوع خطر: بارش برف، مه، کاهش دید، یخبندان، لغزنده بودن جاده ها و کولاک

حوزه اثر:

یکشنبه 25/10/1401: کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات مازندران و ارتفاعات و دامنه های ایلام، غرب فارس.

اثر خطر: اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، حادثه بهمن، آسیب به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از فعالیت های کوهستانی و جابجایی عشایر، انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی شهرداری ها، راهداری ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های امدادی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول، نمک پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی به ویژه گاز و برق.

شرح سیستم: تقویت فعالیت سیستم ته نشینی

نوع خطر: باران، در مناطق گرمسیری همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در دامنه ها و ارتفاعات.
حوزه اثر:

یکشنبه 25/10/1301: خوزستان، بوشهر، ایلام، نیمه غربی فارس.

اثر خطر: آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در رفت و آمدهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، جاری شدن آب، طغیان مسیل ها، افزایش سطح رودخانه ها، رعد و برق، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: توقف نکنید و در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد کنید، آبراه ها و مسیل های درون شهری را تمیز کنید، دهانه پل ها را تمیز کنید، از سفرهای غیرضروری خودداری کنید، از فعالیت های کوه نوردی و تردد عشایر عشایر خودداری کنید، اقدامات پیشگیرانه در برابر آسیب های احتمالی شهرداری ها انجام دهید. بزرگراه ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه های ایمنی و سایر دستگاه های اجرایی که وظیفه نظافت، تنظیم و کنترل دریچه های ورودی و خروجی آب استخرهای آبزی پروری را بر عهده دارند.

توضیحات سیستم: ادامه استقرار توده هوای سرد، انجماد

زمان شروع: صبح دوشنبه 1401/10/26

مهلت: قبل از ظهر روز دوشنبه مورخ 26/10/1301

نوع خطر: جاده های یخ زده و لغزنده

حوزه اثر:

دوشنبه 1401/10/26: زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی.

اثر خطرناک: جاده های لغزنده و حرکت دشوار

توصیه:

عدم تردد غیرضروری و در صورت لزوم احتیاط لازم هنگام عبور از خیابان ها، معابر و اماکن، آمادگی لازم دستگاه های امدادی به ویژه شهرداری ها و استان ها و انجام اقداماتی از قبیل پاشیدن شن و نمک در معابر و جاده ها و در حین سفر. مخصوصا خارج از شهر همراه داشتن زنجیر الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید