ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در 15 استان

ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در 15 استان

سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی خبر داد و برای 15 استان یخبندان، خسارت به محصولات کشاورزی، طغیان رودخانه ها، کولاک و افت فشار گاز اخطاریه زرد صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آینده سازمان هواشناسی، امروز در مناطق غربی، سواحل دریای خزر، در شمال شرق، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و شرقی. ، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش باران و وزش باد و برف خواهد بود

این شرایط فردا و سه شنبه برای استان های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و رشته کوه های البرز پیش بینی می شود. همچنین امروز در شرق هرمزگان و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در مناطقی از هرمزگان، جنوب کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان ابری، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

بارش باران روز چهارشنبه در جنوب غرب، جنوب، بخش‌هایی از مرکز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه دارد. روز پنجشنبه در سواحل غربی دریای خزر بارندگی و در ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش پراکنده خواهد بود.

امروز مرکز خلیج فارس و فردا نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز طوفانی است. در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان ناهمواری پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: فعالیت سیستم باران در حال انجام

زمان شروع : یکشنبه 1301/10/04

مهلت : دوشنبه 10/05/1401

نوع خطر: باران و برف، کولاک، پدیده مه، در مناطق گرمسیری، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و کاهش محسوس دما.

حوزه اثر:

یکشنبه 10/04/1401: استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، هرمزگان، کرمانشاه، کردستان، لرستان و شمال سمنان، تهران، البرز و قزوین.

دوشنبه 10/05/1401: هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و کوه های تهران، قزوین، سمنان، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی.

اثر خطر: یخبندان، کاهش دید، لغزنده بودن جاده ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، احتمال تاخیر پرواز، احتمال تنش دمایی در باغ ها و مزارع، افت فشار گاز، احتمال افزایش ناگهانی در سطح آب رودخانه ها و احتمال وقوع سیلاب محلی و محدود در معابر

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، حمل وسایل زمستانی و سوخت کافی در سفر با خودرو، اقدامات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، پرهیز از فعالیت های کوهستانی و جابجایی عشایر، آمادگی شهرداری و سازمان ها برای مقابله با برف یخبندان، مه و کولاک در جاده ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها و مدیریت مصرف انرژی به ویژه گاز. / تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید