هشدار بارش برف و باران؛ برای 22 استان / کاهش 7 درجه ای دما با فعالیت 2 سامانه بارشی در کشور

ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800360

سازمان هواشناسی از بارش برف، باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت از امروز تا سه‌شنبه آینده در بیشتر نقاط کشور خبر داد و برای ۲۲ استان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را اعلام کرد: امروز سامانه بارشی در مناطقی از کشور مانند اردبیل، چهارمحال و بختیاری و همچنین نوار غربی کشور و ارتفاعات مرکزی البرز باعث بارش برف و باران شد.

فعالیت سامانه بارشی در سراسر غرب کشور، سواحل خزر، استان های واقع در جنوب البرز مرکزی از جمله تهران، البرز، قزوین و همچنین کرمان، یزد و برخی از مناطق شمال شرق و شدت بارش ها. در جنوب آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کرمانشاه و غرب کردستان، لرستان، جنوب و غرب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، مازندران، خوزستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات مرکزی البرز قرار خواهند گرفت. استان قزوین و تهران

از شنبه 25 دی ماه در اکثر نقاط کشور بارش خواهیم داشت و شدت بارش در استان های فارس، کوگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، غرب یزد، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی خواهد بود. و غرب کرمان.

روز یکشنبه 26 دی ماه بارندگی ها در شرق و جنوب شرق و همچنین جنوب کشور ادامه دارد و سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور شده و در غرب و شمال غرب، سواحل شمالی و بخش هایی بارندگی ایجاد می کند. دامنه های جنوبی البرز. در این روز شدت بارش در مناطق جنوبی فارس و بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی رضوی، برخی از مناطق هرمزگان و کرمان و همچنین جنوب آذربایجان غربی، اردبیل و غرب کردستان خواهد بود.

روز یکشنبه در شمال غرب و غرب کشور و همچنین دامنه های البرز بارش خواهد بود.

روز دوشنبه 26 دی ماه به استثنای مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، بیشتر نقاط کشور دارای بارش است که در مناطق جنوبی در رشته‌کوه‌های زاگرس و البرز و همچنین در مناطق جنوبی بارش باران و برف خواهد بود. غرب و شمال غرب در سمت.

پیش بینی می شود از امروز تا یکشنبه 26 دی ماه دمای هوا در نواحی شمال غرب و غرب کشور و همچنین سواحل شمالی بین 7 تا 12 درجه کاهش و در دامنه های جنوبی از 5 تا 7 درجه کاهش یابد. البرز.

روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در شرق و شمال شرق کشور و همچنین در جنوب غرب و مرکز دمای هوا بین 6 تا 12 درجه کاهش می یابد و از جمعه تا دوشنبه دریای خزر مواج است.

آسمان تهران فردا ابری همراه با باران گاهی رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می شود، همچنین در روز شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

گرم ترین مراکز استان در روز آینده بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر، اردبیل با حداقل دمای 70 درجه زیر صفر و ارومیه با حداقل دمای 5 درجه زیر صفر خواهد بود. سردترین مراکز استان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید