بارش باران و برف در کشور از امشب دو روز آغاز می شود/ کاهش ۸ درجه ای دما در برخی استان ها

ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803439

سازمان هواشناسی از کاهش 8 درجه ای دما در برخی استان ها خبر داد و گفت: بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش و برف در مناطقی از غرب و جنوب غرب آغاز می شود که ادامه خواهد داشت. تا پایان روز جمعه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز با توجه به حفظ ثبات هوا، هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان همچنان آلوده است که به تدریج از غلظت آلاینده های هوا کاسته خواهد شد. بعد از ظهر.

از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی در غرب کشور در برخی مناطق به سمت غرب و جنوب غرب بارش موقت و برف آغاز می شود و به تدریج در برخی مناطق شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز و قزوین. البرز و تهران، بارش کوتاه مدت و برف. وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

فردا با گسترش سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور در شمال فارس و برخی نقاط بوشهر، غرب اصفهان، استان مرکزی، قم و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز. از جمله قزوین، سمنان، البرز و تهران و در برخی مناطق شمال شرق کشور بارش برف و باران پیش بینی می شود.

فردا با جریانات شمالی در حاشیه دریای خزر در سواحل شمالی باران و در ارتفاعات برف می بارد. همچنین در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، شمال شرق و شرق خوزستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه بارش ها شدیدتر، در شمال غرب برف و در غرب خواهد بود. برف و باران و بیشتر برف. .

روز جمعه بارش ها در سواحل شمالی خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه دارد و بارش در استان های گلستان، خراسان شمالی و شرق مازندران به تدریج از شرق کشور خارج می شود.

از اواخر روز جمعه موج جدید بارش در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور و در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و غرب کرمانشاه به صورت پراکنده بارندگی را در پی خواهد داشت.

شنبه هفته آینده در شمال شرق و شمال غرب کشور وزش باد ملایم و باران و در سایر نقاط کشور آسمان صاف و آرام و یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهد بود.

روز پنجشنبه در مناطق مرکزی، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و در استان های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان و شمال شرق کشور وزش باد شدید موجب گرد و غبار می شود. افزایش در مناطق مستعد. .

از امروز تا جمعه هفته جاری در دامنه های غربی، جنوب غربی و جنوبی البرز و سواحل شرقی دریای خزر 4 تا 6 درجه کاهش دما پیش بینی می شود. شنبه و یکشنبه آینده در شمال شرق کشور دمای هوا بین 5 تا 8 درجه کاهش می یابد.

سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ سامانه فشار سرد از صبح روز جمعه تا اوایل شنبه، کاهش دما را بین 5 تا 7 درجه و در روز جمعه در استان های خوزستان، بوشهر، شمال و غرب فارس و شنبه در جنوب اعلام کرد. فارس، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی موجب یخ زدگی محصولات کشاورزی و احتمال خسارت به ماشین آلات کشاورزی می شود.

شمال خلیج فارس فردا و دریای خزر فردا و جمعه مواج است.

بارش برف و باران در تهران

هوای استان تهران طی چهار روز آینده نیمه ابری همراه با بارش برف، باران و وزش باد خواهد بود. هوای استان تهران از امروز تا صبح فردا صاف تا نیمه ابری است و با توجه به پایداری نسبی هوا در مناطق پرتردد شهری، افزایش آلاینده ها و بدتر شدن کیفیت هوا پیش بینی می شود.

آسمان تهران صاف همراه با غبار محلی، پس از ساعت غبارآلود، بعد از ظهر ابری تدریجی و در پایان روز با بارش های کوتاه مدت پیش بینی می شود که بیشترین و کمترین دما در پایتخت 12 و 4 درجه خواهد بود. فردا برای تهران آسمانی نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران گاهی برف و وزش باد در بعدازظهر و کمینه دمای یک و حداکثر 8 درجه خواهیم داشت.

از امشب با نفوذ سامانه بارشی افزایش ابر و تا بامداد جمعه در ساعات معینی در نواحی جنوبی منطقه بارش پراکنده در نیمه شمالی منطقه، بارش برف و برف و در ارتفاعات کولاک پیش بینی می شود. .

بارش ها در مناطق کوهستانی شرق استان تا بعدازظهر جمعه ادامه دارد. همچنین از فردا شب تا جمعه شب وزش باد شدید در برخی نقاط به ویژه در نواحی جنوبی و غربی استان پیش بینی می شود.

امروز بندرعباس با دمای 24 درجه گرم ترین مرکز کشور و ارومیه با دمای 2 درجه سردترین مرکز کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید