کاهش دما تا 12 درجه طی دو روز آینده در نوار شمالی / از امروز بارش باران و برف در کشور

ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783174

سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما بین 8 تا 12 درجه طی دو روز آینده در استان های شمال غرب و ساحلی دریای خزر و بارش باران، برف و جنوب غرب خبر داد و نسبت به جاری شدن سیلاب در رودخانه های کشور هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛ امروزه اکثر نقاط کشور دارای آب و هوای پایداری هستند که برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت باعث افزایش غلظت آلاینده های هوا و کاهش کیفیت هوا می شود.

بر اساس این گزارش، سامانه بارشی از ظهر امروز تا پایان روز جمعه هفته جاری با عبور جریانات شمالی از دریای خزر، بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید موقت، گاهی رعد و برق در مناطق جنوبی و ارتفاعات فعال می شود. در مناطق سردسیر بارش برف که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد، لغزنده بودن معابر با کاهش دید به ویژه در گردنه های کوهستانی احتمال تاخیر پروازها وجود دارد.

بر اساس گزارش عصر امروز در استان های گیلان، غرب مازندران، شمال و شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی افزایش ابر و بارش پیش بینی می شود.

فردا با گذر موج های متوسط ​​بر شدت بارش ها در استان های ساحلی دریای خزر افزوده می شود. و در استان های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، کرمانشاه، ایلام، البرز، ارتفاعات استان های تهران و تهران. وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

روز جمعه هفته جاری فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب و جنوب غرب کشور تشدید می شود. البته بارش به بخش‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان و شمال بوشهر سرایت می‌کند. در استان های گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، مرکزی، کوم، تهران، خوزستان و جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش و گاهی وزش باد شدید خواهد بود.

بارش باران برای شنبه آینده پیش بینی می شود که به تدریج از شرق سامانه در بخش هایی از استان های سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی عبور کند.

از بعدازظهر یکشنبه هفته آینده با گذر امواج کم دامنه در میانه زاگرس آسمانی ابری و بارش خفیف خواهیم داشت.

فردا و جمعه هفته جاری کاهش محسوس دما بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد برای مناطق شمال غرب و استان های ساحلی دریای خزر پیش بینی می شود. همچنین در این مدت بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به صورت بارش برف و در نواحی جنوب غربی به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود.

دریای خزر از اواخر وقت امروز تا جمعه مواج و از بعدازظهر فردا تا اوایل جمعه شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار محلی و در بعدازظهر وزش باد و اوایل شب ابر متغیر و حداکثر و کمینه دمای امروز ۱۵ و ۶ درجه است. فردا در تهران ابر متغیر همراه با وزش باد و بعد از ظهر ابری و بارش باران پیش بینی می شود.

امروز بندرعباس با دمای 32 درجه بالای صفر گرم ترین و کرمان با دمای 13 درجه بالای صفر سردترین استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید