بارش در نوار شمالی از فردا / کاهش 10 درجه ای دما در برخی نقاط کشور

ساعت: 08:47
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786531

سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش باران و برف از امروز در شمال کشور آغاز می شود و تا شنبه آینده در 13 استان ادامه دارد و در این مناطق در برخی مناطق کاهش دما از 8 تا 10 درجه خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از فردا با کاهش 8 تا 10 درجه ای در شمال کشور بارش ها از استان های آذربایجان آغاز و در روزهای آینده تا اوایل هفته آینده در استان های گیلان، مازندران و … ادامه دارد. مناطق خزری خوزستان، ایلام، فارس، کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان، بوشهر، یزد و اصفهان را داریم، در حالی که در ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران، البرز و قزوین و همچنین در سواحل خزر بارندگی داریم. و وزش باد شدید موقتی ادامه دارد. ارتفاع بارش برف را خواهیم دید.

فعالیت این سامانه بارشی از امروز در شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و مرکز کشور با شدت کمتری ادامه دارد.

فردا چهارشنبه 3 آذرماه سامانه بارشی از شرق کشور خارج می شود و اواخر وقت چهارشنبه با جریانات شمالی حاشیه دریای خزر در مازندران، گیلان و اردبیل بارش خواهیم داشت.

بارش ها در سواحل خزر از روز پنجشنبه 4 آذرماه ادامه دارد و تا روز جمعه ادامه دارد. در روزهای پنجشنبه و جمعه در نواحی غربی کشور و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارندگی پیش بینی می شود.

گفتنی است، امروز و فردا خلیج فارس و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

امروز آسمان تهران صاف تا نیمه ابری گاهی مه خفیف با احتمال وزش باد شدید پیش بینی می شود. بیشینه و کمینه دمای هوای تهران فردا 14 و 7 درجه خواهد بود.

بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با حداقل دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید