افزایش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در غرب کشور / کاهش دما تا 8 درجه در نوار شمالی


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840106

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از وزش باد شدید، رعد و برق، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز جمعه (30 اردیبهشت) در نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل خزر در استان های گیلان، مازندران و گلستان خراسان شمالی. و خراسان شمالی آلبورگ و روز شنبه 31 اردیبهشت در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، استان های ساحلی دریای خزر و رشته کوه های البرز مرکزی به ویژه در بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

وی افزود: طی این دو روز در برخی مناطق استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان های ساحلی دریای خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید در مناطق مستعد پیش بینی می شود. با افزایش غبار.”

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، هوای امروز یکشنبه (اول خرداد) در اکثر نقاط کشور پایدار و صاف خواهد بود. روزهای دوشنبه و سه شنبه (دوم و سوم خرداد) در برخی نقاط شمال غرب بارش های کوتاه مدت و وزش باد شدید موقت با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود و در سایر نقاط کشور آسمان صاف و آفتابی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه در نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل به دلیل وزش باد شدید احتمال رگبار گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی وجود دارد.

به گفته وی، امروز جمعه شرایط برای تشکیل توده های گرد و غبار بر روی عراق و انتقال آن بر روی کشور فراهم است و به همین دلیل در برخی از استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدریج جنوبی، مرکزی و جنوبی قرار دارند. استان های البرز مرکزی ظهور گرد و غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. پیش بینی می شود روز شنبه وضعیت در شمال غرب کاهش یابد، اما در سایر مناطق و همچنین شمال شرق، شرق و جنوب شرق ثبات خواهد داشت.

ضیائیان افزود: روز دوشنبه با تشکیل توده گرد و غبار در عراق، پدیده گرد و غبار مجددا غرب کشور را فرا می گیرد و استان های واقع در نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد. روز شنبه دمای هوا در شمال کشور 6 تا 8 درجه کاهش می یابد. از اواخر وقت امروز جمعه، دریای خزر و خلیج فارس روز شنبه مواج و مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی پایتخت طی دو روز آینده گفت: کمینه دمای هوا 18 و بیشینه دمای 28 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (1 خرداد) متغیر ابری و در برخی مناطق پیش بینی می شود. نقاط وزش باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد.

ضییان در خاتمه گفت: امروز و فردا (30 و 21 اردیبهشت) اهواز با دمای 44 و 42 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 4 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید