وضعیت هواشناسی امروز 20 مهر 1401 / کاهش دما در 3 استان شمالی / نفوذ گرد و غبار در غرب کشور

وضعیت هواشناسی امروز 20 مهر 1401 / کاهش دما در 3 استان شمالی / نفوذ گرد و غبار در غرب کشور

روز جدید رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در سه استان و تجمع گرد و غبار در غرب و جنوب غرب کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (20 مهرماه) در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در بعدازظهر و اوایل شب در کوه های شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس. افزایش ابری و رگباری موقتی پیش بینی می شود.

وی افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۲۱ و ۲۲ مهرماه) جو آرام و با ثباتی در سراسر کشور برقرار می شود. پنجشنبه (23 مهر) با نفوذ جریانات شمالی خنک به سواحل دریای خزر شرق اردبیل، گیلان و مازندران ابری و بارانی با کاهش نسبی دما آغاز می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، هوای روز جمعه (24 مهرماه) در سواحل دریای خزر و اردبیل ابری و بارانی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل ادامه خواهد داشت که در نقاطی با گرد و خاک همراه است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران افزود: امروز (20 مهرماه) در غرب و جنوب غرب کشور افزایش سرعت باد و نفوذ گرد و غبار از کشور عراق وجود ندارد. دور از انتظار

به گزارش ضیائیان، دریای خزر امروز طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ مهرماه) صاف تا کمی ابری همراه با مه صبحگاهی و وزش باد در استان تهران پیش بینی می شود. بعدازظهر با کمینه دمای 19 و بیشینه 31 درجه و در روز چهارشنبه (13 مهر) صاف تا کمی ابری و در نقاطی وزش باد با کمینه دمای 16 و حداکثر دمای 28 درجه پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (20 و 21 مهرماه) اهواز با دمای 42 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 4 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید