وضعیت هواشناسی امروز 24 مهر 1401 / بارش باران در 5 استان / کاهش دما در شمال کشور

وضعیت هواشناسی امروز 24 مهر 1401 / بارش باران در 5 استان / کاهش دما در شمال کشور

روز جدید رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از بارش باران در پنج استان، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان ها و کاهش دما در شمال کشور تا روز سه شنبه خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی از امروز تا فردا ظهر (24 تا 25 مهرماه) در استان های گیلان، غرب مازندران، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و در بخش هایی از اردبیل بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید متناوب خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه و سه شنبه (25 و 26 مهرماه) بارش ها به تدریج به استان های گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی گسترش می یابد و با تقویت جریان های شمالی، بارش ها در استان های ساحلی دریای خزر و دریای خزر افزایش می یابد. دریای خورز به هیجان و هیجان خواهد آمد. روز چهارشنبه (7 مهر) در مناطق مشخص شده فاصله چندانی با بارش پیش بینی نمی شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، یکشنبه و دوشنبه (24 و 25 مهرماه) جنوب شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل و سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی کشور، شمال اصفهان و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در طی چند ساعت وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز پنجشنبه (7 مهرماه) در مناطقی از شمال غرب و غرب وزش باد شدید و در سایر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است. کاهش دما تا روز سه شنبه در شمال کشور و از چهارشنبه تا آخر هفته افزایش دما پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی دو روز آینده تهران گفت: آسمان تهران فردا (چهارم مهرماه) نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و ۱۴ مهر پیش بینی می شود. حداکثر دمای هوا 30 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (5 مهر) صاف تا نیمه ابری و در نقاط وزش باد با کمینه 14 و بیشینه 30 درجه سانتیگراد است.

ضیائیان گفت: امروز و فردا (24 و 25 مهرماه) اهواز با دمای 38 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 2 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید