وضعیت هواشناسی امروز 30 بهمن 1401 / بارش های متناوب در برخی استان ها / افزایش دما در شمال کشور

وضعیت هواشناسی امروز 30 بهمن 1401 / بارش های متناوب در برخی استان ها / افزایش دما در شمال کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده باران و وزش باد در برخی استان ها از افزایش نسبی دما در شمال کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: طی این هفته به دلیل گذر دوره ای امواج متوسط ​​جوی از کشور در روز یکشنبه (30 بهمن ماه) در برخی مناطق شمال غرب و در رشته کوه های غربی البرز، روز دوشنبه 1 اسفند) در کوه های شرقی و شمال شرقی البرز. ابری، وزش باد و پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی افزود: طی این دو روز در شمال کشور به ویژه در سواحل شمالی و اردبیل وزش باد پدیده غالب همراه با افزایش نسبی دما است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور، روز سه شنبه (11 اسفند) در شمال غرب و دامنه های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور و همچنین هوای ابری و بارش پراکنده پیش بینی می شود. در سواحل دریای خزر. در عین حال در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

و ادامه داد: روز چهارشنبه (12 اسفند) در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود. بعدازظهر پنجشنبه و جمعه (13 و 14 اسفند) در مناطق مرتفع جنوب و جنوب شرق کشور و سواحل دریای خزر ابری و خفیف باران پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: طی سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج و آب شدن برف و احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات البرز پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول اسفند) کمی ابری همراه با غبار محلی، بعد از ظهر پیش بینی می شود. افزایش ابر و در نقاطی وزش باد با حداقل دمای 2 درجه سانتیگراد و حداکثر 13 درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (11 اسفند) نیمه ابری، گاهی رگبار رگبار و در نقاطی وزش باد پیش بینی می شود. با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 14 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز (30 بهمن) و فردا (1 اسفند) بندرعباس با دمای 27 و 26 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 13- و 10- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید