وضعیت هواشناسی امروز 27 بهمن 1401 / بارش برف و باران در اکثر استان های کشور طی امروز / خروج سامانه بارشی از کشور; شنبه

وضعیت هواشناسی امروز 27 بهمن 1401 / بارش برف و باران در اکثر استان های کشور طی امروز / خروج سامانه بارشی از کشور;  شنبه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در اکثر استان های کشور در روز جاری، گفت: سامانه بارشی از روز شنبه از کشور خارج می شود و هوای آرامی را در کشور خواهیم داشت. یکشنبه و دوشنبه.”

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در خراسان شمالی و رضوی، یزد، کوگیلویه و بویراحمد، شمال استان های فارس و بوشهر، برخی نقاط اصفهان، سمنان، استان‌های چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی. کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و شمال قزوین، البرز و تهران فعال هستند و در این مناطق بارش برف و باران و در نقاطی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز جمعه یک سامانه بارشی در خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، شرق دریای خزر، شمال کرمان و برخی نقاط فارس باعث بارش باران می شود، ادامه داد: روز شنبه در خراسان جنوبی بارش پراکنده خواهد بود، سپس سامانه بارشی از خارج از کشور و روزهای یکشنبه و دوشنبه هوای آرامی را در کشور پیش بینی می کنیم.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی امروز پنجشنبه در استان های شمال فارس، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و شمال غرب کشور. و روز جمعه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و مناطق غبارآلود پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه خلیج فارس تا سه روز آینده و دریای خزر در روز پنجشنبه طوفانی است، گفت: از شنبه تا اواسط هفته آینده افزایش غلظت آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت را خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (28 بهمن ماه) صاف گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای – 2 و حداکثر دما 9 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (29 باخمن) صاف، گاهی همراه با مه محلی و در نقاطی وزش باد ملایم با حداقل دمای صفر و حداکثر 10 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (27 و 28 بهمن) بندرعباس با دمای 29 و 27 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 12- و 16 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید