وضعیت هواشناسی امروز 21 آذر 1401 / پیش بینی بارش باران و برف به مدت 5 روز در کشور / بارش خفیف در پایتخت در ساعات پایانی عصر امروز

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش ها به صورت برف در مناطق مرتفع و سردسیر خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از جنوب غرب، بارش ها تا روز چهارشنبه در کشور ادامه دارد.

کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز و فردا در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز و نواحی شمال شرق کشور بارش باران پیش بینی می شود که بیشترین بارندگی در سال جاری رخ می دهد. استان های ساحلی دریای خزر

وی افزود: بارش باران در روز دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بخش هایی از استان های گیلان، اردبیل و شمال شرق ادامه دارد. آذربایجان.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب در بخش‌هایی از استان خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال استان بوشهر و شمال غرب فارس نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود. بخش هایی از استان بوشهر، هرمزگان، اصفهان، کرمان و فارس از این بارندگی ها بهره مند می شوند.

رفیعی گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه فعالیت این سامانه تشدید می شود و بارش ها در جنوب غرب، غرب، بخش هایی از جنوب کشور، مرکز و شرق کشور ادامه دارد.

وی بیشترین بارش را در رشته کوه های مرکزی زاگرس عنوان کرد و ادامه داد: به طور کلی بارش در رشته کوه های البرز به صورت برف خواهد بود که در مناطق سردسیر باعث لغزندگی جاده ها و کاهش دید و تجهیزات زمستانی برای رانندگان می شود. به خصوص عبور از گردنه های کوهستانی ضروری است.

کارشناس هواشناسی همچنین گفت: در نوار شمالی کشور و جنوب البرز 4 تا 8 درجه کاهش دما خواهد داشت.

رفیعی از مواج و متلاطم شدن آب های خلیج فارس و دریای خزر در روزهای آینده خبر داد.

وی آسمان تهران را نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی کرد و افزود: اواخر شب نیز در پایتخت بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت و بیشینه دمای تهران بین 12 درجه و کمینه 9 درجه بالای صفر متغیر است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سردترین نقطه کشور منطقه بویین و میاندشت در استان اصفهان است و گرم ترین نقطه با دمای 33 درجه در بندر دیر در استان بوشهر و عسلویه به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید