هواشناسی امروز 29 خطر 1400 / هواشناسی: بارش باران و برف در 5 روز آینده در کشور ادامه دارد.

هواشناسی امروز 29 خطر 1400 / هواشناسی: بارش باران و برف در 5 روز آینده در کشور ادامه دارد.

روز جدید : کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش و بارش برف تا پنج روز آینده در کشور ادامه دارد و سامانه جدید از چهارشنبه وارد کشور می شود.

فریبا گودرزی امروز (دوشنبه) افزود: امروز در استان های شمال غرب، غرب، جنوب غرب کشور و همچنین در دامنه ها و ارتفاعات جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، کوم. ، مرکزی و اصفهان، نیمه شمالی استان فارس و بوشهر، بارش باران همراه با وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد رعد و برق و تگرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت بارش امروز در جنوب استان لرستان، شمال استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری خواهد بود و علاوه بر آن بارش ها در سایر نقاط ادامه خواهد داشت، البته میزان بارش در نواحی غرب و شمال غرب کشورمان ادامه دارد. کشور کاهش خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق کشور باعث بارش در بخش هایی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، دامنه ها و ارتفاعات البرز شرقی در استان های گلستان، مازندران و سمنان و شدت بارندگی در بهارمحال می شود. استان های چهارمحال و استان های شمالی کهگلویه و بویراحمد و شرق خوزستان دچار سیلاب و افزایش سطح آب رودخانه ها می شود.

وی گفت: لغزندگی جاده ها، کاهش دید و کولاک در جاده های کوهستانی و مسدود شدن راه های کوهستانی از پیامدهای بارندگی خواهد بود.

گودرزی گفت: از اواخر وقت سه شنبه شب سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشورمان می شود که بارندگی های مکرر را در پی خواهد داشت و چهارشنبه در شمال غرب در بخش هایی از غرب کشور بارش باران خواهد بود. و برف و دمای پایین تر.

وی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه در استان های گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارش باران خواهیم بود و در پنج روز آینده در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود که موجب مه گرفتگی و کاهش دید می شود. . “

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه تا جمعه کاهش محسوس دمای هوا در استان های ساحلی خزر خواهیم داشت و امروز و فردا آب های غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی سردترین منطقه کشور مانند ارومیه، زنجان و تبریز را سه درجه زیر صفر و گرمترین منطقه را بوشهر با 28 درجه بالای صفر عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید