وضعیت هواشناسی امروز 11 آذر 1401 / آلودگی هوا در 7 شهر صنعتی و پرجمعیت / فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در مناطق سردسیر

وضعیت هواشناسی امروز 11 آذر 1401 / آلودگی هوا در 7 شهر صنعتی و پرجمعیت / فعالیت سامانه بارشی و بارش برف در مناطق سردسیر

روز جدید رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از آلودگی هوای هفت شهر صنعتی و پرجمعیت و همچنین ورود سامانه بارشی در غرب کشور و بارش برف در مناطق سردسیر خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا طی دو روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران پیش بینی می شود. کرج، مشهد، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان و جوی پایدار در بقیه نقاط کشور حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: روز جمعه (13 آذرماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، غرب و به تدریج در دامنه ها و ارتفاعات البرز غربی، بارش متناوب باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید و در ارتفاعات برف پیش بینی می شود. مناطق سرد

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی افزود: روز شنبه (14 آذرماه) علاوه بر مناطق مذکور، سامانه بارشی در بخش هایی از جنوب غربی ارتفاعات و دامنه های غربی و مرکزی فعال می شود. البرز، ارتفاعات مرکزی و دامنه های زاگرس و سواحل غربی دریای خزر.

ضیائیان افزود: روز یکشنبه (15 آذرماه) بارش در سواحل دریای خزر و بخش هایی از شمال شرق ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (3 آذر) صاف همراه با مه محلی با حداقل دمای 9 و یک درجه یک حداکثر دما 18 و در روز جمعه (4 آذر) صاف تا نیمه ابری همراه با مه محلی در صبح، افزایش ابر و گاهی وزش باد با کمینه دمای 8 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد از بعدازظهر پیش بینی می شود.

ضیائان گفت: امروز و فردا (2 و 3 آذرماه) بندرعباس با دمای 33 و 32 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 4- و 3- درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید