ادامه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور/ سامانه بارشی از غرب


ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918562

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور و افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: در برخی نقاط استان های کرمان و یزد در روز یکشنبه (7 آذرماه) و در برخی مناطق کرمان بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. روز دوشنبه (28 دسامبر).

وی افزود: روز سه شنبه (۹ آذر) در استان های ساحلی خزر، اردبیل و رشته کوه های البرز مرکزی بارش باران و برف پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، روز چهارشنبه (30 آذر) بارش باران در مناطق مذکور و برخی نقاط خراسان شمالی با شدت کمتری ادامه دارد. دمای هوا از روز سه شنبه در استان های ساحلی خزر و اردبیل و از چهارشنبه در شمال شرق کاهش می یابد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه در سواحل دریای خزر و چهارشنبه در نیمه شرقی کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد قابل توجهی خواهیم داشت. روز پنجشنبه (اول دی ماه) سامانه بارشی به سمت غرب کشور حرکت می کند و روز جمعه (دوم دی) در نیمه غربی کشور بارش خواهد بود.

ضیائیان همچنین گفت: خلیج فارس روز یکشنبه و دریای خزر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج خواهد بود.

به گفته وی، از بعدازظهر یکشنبه و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش یافت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (7 آذر) صاف و غبارآلود با کمینه دمای 5 و بیشینه خواهد بود. دمای 13 درجه و در روز سه شنبه (29 آذرماه) صاف و غبارآلود با کمینه دمای 5 و حداکثر 12 درجه پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (7 و 8 آذرماه) بندرعباس با دمای 30 و 27 درجه سانتی گراد گرم ترین و همدان با دمای 4- و 5- سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید