ادامه آلودگی هوا در شهرهای بزرگ / سامانه بارشی در حال حرکت از غرب کشور


ساعت: 08:51
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921481

سازمان هواشناسی اعلام کرد: با توجه به عدم تحرک نسبی جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، آلودگی هوا و تجمع آلاینده ها تا روز چهارشنبه در کلانشهرها ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: با توجه به عدم تحرک نسبی جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، آلودگی هوا و تجمع آلاینده ها تا روز چهارشنبه در کلانشهرها ادامه دارد.

سامانه بارشی از روز چهارشنبه به تدریج از سمت غرب وارد کشور می شود و در غرب، جنوب غرب، جنوب، شمال غرب و شمال خلیج فارس با بارش برف و باران در نقاطی همراه با وزش باد شدید همراه است.

از چهارشنبه تا پنجشنبه (23 تا 24 آذرماه) در برخی استان ها شاهد بارش برف و کولاک خواهیم بود.

این شرایط جوی روز چهارشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و پنجشنبه در کرمانشاه، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب اصفهان پیش بینی می شود.

در نتیجه این خطر جوی، مسدود شدن راه ها و محورهای مواصلاتی به ویژه محورهای روستایی سردسیر، لغزنده بودن معابر و معابر عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت های عمرانی و اختلال در انتقال سوخت، برق و… حامل های انرژی گاز دور از انتظار نیستند.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی، آمادگی دستگاه های متولی اجرا و پشتیبانی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهستانی و جابجایی عشایر و مدیریت انرژی. حامل ها در دستور کار هستند.take

دیدگاهتان را بنویسید