کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور/ سامانه بارشی از روز جمعه در غرب کشور


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912815

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی از افزایش آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت و همچنین شروع سامانه بارشی در کشور از روز جمعه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. (12 آذر) و همچنین در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مانند تهران، کرج، تبریز، ارومیه، اراک و اصفهان به ویژه در سه روز آینده افزایش آلاینده های هوا و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز (1 آذرماه) در جزایر واقع در خلیج فارس در ساعات بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی روز جمعه (14 آذر) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در نقاطی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد خواهد بود. برخی از مناطق شمال غرب و غرب کشور.

وی گفت: روز شنبه (14 آذرماه) با تقویت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب، بارش به سمت جنوب غرب و دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی گسترش می یابد. بارش در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (دوم آذرماه) صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس با کمینه دمای 9 و حداکثر دمای 17 درجه سانتیگراد و صاف تا نیمه ابری در روز پنجشنبه (12 آذر) همراه با مه محلی و کیفیت هوای ناسالم برای گروه های حساس با حداقل دمای 7 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای هوا 18 درجه سانتیگراد.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (اول و دوم آذرماه) بندرعباس با دمای 31 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 5-، 2- و 0 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید