بارش شدید باران و رعد و برق در پنج استان / بدتر شدن کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912356

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از وقوع رگبار باران و رعد و برق در پنج استان کشور و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا (8 و 30 آبان ماه) در بخش هایی از کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب. استان های شرق فارس و جنوب یزد افزایش ابر، بارش شدید باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.

وی همچنین گفت: طی این دو روز وزش باد در مناطق شرقی و جنوب شرقی افزایش می یابد.

به گزارش ضیائیان، روز چهارشنبه (11 آذر) در سواحل غربی دریای خزر و روز پنجشنبه (12 آذر) در مناطقی از غرب کشور و سواحل دریای خزر افزایش ابری و بارش پراکنده است. انتظار می رود.

وی افزود: طی پنج روز آینده در بقیه نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در شهرهای پرجمعیت و صنعتی افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران کشور همچنین گفت: طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز در شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه (9 آبان) صاف با مه و غبار محلی تا ساعاتی دیگر با بیشترین و کمترین دمای 17 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. . آسمان پایتخت در روز سه شنبه (اول دی) صاف تا نیمه ابری همراه با مه غلیظ و بیشینه و کمینه 17 و 8 درجه سانتیگراد در روز پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (8 و 30 آبان ماه) بندرعباس با دمای 32 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 3- و 2- درجه سردترین مرکز کشور است. سانتیگراد.”

دیدگاهتان را بنویسید