بارش شدید باران، طوفان و رعد و برق جنوب شرق کشور را فرا گرفت/ بارش 30 میلی متری در سیستان و بلوچستان

ساعت: 10:53
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779394

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شب گذشته بارش سیل آسا، تندباد کوتاه مدت و رعد و برق برخی مناطق استان را فرا گرفت که بیشترین میزان بارش 30 میلی متر از شهرستان راسک در جنوب شرق گزارش شده است. استان “E.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون اظهار داشت: طبق پیش بینی ها، سامانه بارشی بعدازظهر روز سه شنبه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در روستاها ادامه یافت و موجب جاری شدن سیل و سیل شد. برخی از رودخانه های محلی طغیان کردند.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های هواشناسی و باران سنج، بیشترین بارش ها از ایستگاه های راسک «با 30»، مسکوتان و کشیک «18»، درکان «12.5»، چاهان «7» و کسر گند 5 بوده است. ، بارش 5.5 میلی متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در برخی ایستگاه های هواشناسی جنوب استان مانند نیکشهر، کسرقند و راسک رگبار یا رعد و برق لحظه ای رخ داد.

کلیم خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین برآیند نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی، امروز در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و ارتفاعات مرکزی استان بارش های همرفتی و در روز پنجشنبه به صورت پراکنده پیش بینی می شود.

وی افزود: با توجه به همرفت سامانه و بارندگی ها، احتمال طغیان موقت رودخانه ها و مسیل های فصلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید