ورود سامانه جدید بارشی و آغاز بارش باران و برف در غرب کشور / طوفان در شرق و جنوب شرق

ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1791963

سازمان هواشناسی با پیش بینی جوی آرام و پایدار برای نیمه غربی و بیشتر کشور از ورود بارش های جدید و بارش باران و برف در نوار غربی و دامنه های جنوبی البرز در روز جمعه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در شرق اردبیل، گیلان و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود و در نیمه غربی و سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار وجود دارد که افزایش می یابد. غلظت آلاینده های هوا و کاهش کیفیت هوا در پرتراکم ترین و صنعتی ترین شهرهای تهران، کرج، اراک و اصفهان خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری هوای آرام در سراسر کشور حاکم است که طی آن آلودگی هوا در شهرهای صنعتی ادامه دارد و بعدازظهر پنجشنبه آسمان ابری و بارش باران در رشته کوه های زاگرس در غرب کشور پیش بینی می شود.

جمعه هفته جاری با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش باران و برف در سراسر نوار غربی و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران وجود دارد.

شنبه هفته آینده با تشدید سامانه بارشی در دامنه های زاگرس، بارش ها در این مناطق ادامه دارد، بنابراین بارش در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، کردستان و البرز و تهران بارندگی می شود. ارتفاعات با شدت بیشتر می تواند باعث رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، مسیل ها و لغزنده بودن جاده های کوهستانی و احتمال مسدود شدن راه های کوهستانی و برفی در مناطق کوهستانی زاگرس شود.

امروز و فردا در مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و شدید و طوفان گرد و خاک پیش بینی می شود.

امروز دمای هوا در شمال شرق و شرق کشور کاهش می یابد و از فردا بعدازظهر و پنجشنبه در اردبیل و سواحل غربی دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

آسمان تهران امروز ابری و غبارآلود و بیشینه و کمینه دمای پایتخت 12 و 4 درجه پیش بینی می شود. تهران طی سه روز آینده ابری تا نیمه ابری و غبارآلود است.

امروز بندرعباس با حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد گرمترین و مشهد با حداکثر دمای 5 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید