ورود سامانه جدید بارشی و از سرگیری بارش باران و برف در کشور از فردا/ پایتخت از ظهر امروز بارندگی آغاز می شود.

ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793569

سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از اواخر وقت فردا و از سرگیری بارش باران و برف در غرب کشور خبر داد و گفت: به دلیل بارش ها در برخی مناطق احتمال سیل و کولاک وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در قزوین، البرز، تهران، شمال فارس و بوشهر، برخی از مناطق اصفهان و استان‌های مرکزی و باران قم. وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود که در مناطق آسیب دیده رگبار و رعد و برق و تگرگ پیش بینی می شود.

ارتفاعات امروز شمال شرق و شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان، غرب آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

فردا بارش ها علاوه بر این مناطق با وزش باد شدید موقتی ادامه دارد اما در شمال غرب و غرب کشور از بارش ها کاسته می شود. با حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق، در نواحی خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه های البرز شرقی در استان های گلستان، مازندران و سمنان نیز بارش رخ می دهد.

روز سه شنبه در برخی نقاط کویر مرکزی کشور در یزد، اصفهان و سمنان بارش پراکنده و وزش باد شدید خواهد بود و این سامانه به تدریج از کشور خارج می شود. شدت بارندگی فردا مربوط به چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان است.

بر اساس این گزارش، اواخر وقت فردا سامانه جدید بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود و بارندگی ها مجددا در این منطقه آغاز می شود.

روز چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور بارش باران و برف و کاهش دما پیش بینی می شود. بارش باران و کاهش نسبی دما برای این روز در نواحی شمالی دریای خزر در استان های گیلان و مازندران پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه هفته جاری در برخی مناطق شمال غرب برف، در غرب کرمانشاه و کردستان بارش برف و باران و در استان های ساحلی دریای خزر بارش باران خواهد بود. در مناطق کوهستانی حاشیه رودخانه البرز نیز برف خواهیم داشت.

روز جمعه هفته جاری شاهد بارش باران در استان های گیلان، گلستان و مازندران خواهیم بود. طی دو روز پایانی هفته در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور ابر و بارش پراکنده است.

طی 5 روز آینده در مناطق سردسیر و مرتفع بارش ها به صورت برف خواهد بود که مه و بارش برف پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش ها و فعالیت این سامانه بارشی، احتمال روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و کولاک در جاده های کوهستانی، مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف را برشمرد. وی نسبت به تاخیر یا لغو پروازها، تخریب سازه های موقت و سست و احتمال شکستگی درختان هشدار داد.

از چهارشنبه تا جمعه کاهش محسوس دما در استان های ساحلی دریای خزر رخ می دهد.

غرب خلیج فارس امروز و فردا و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای آمازون از فردا تا جمعه هفته جاری طوفانی و طوفانی است. دریای خزر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می شود که از بعدازظهر و اواخر وقت امروز آغاز می شود و پس از چند ساعت بارش باران، برف و وزش باد و بیشترین و کمترین دما در پایتخت 12 و 3 خواهد بود. فردا به ترتیب کاهش دما به ویژه در ارتفاعات تا 7 درجه پیش بینی می شود.

وضعیت جوی استان تهران از اواخر وقت فردا تا پایان روز پنجشنبه نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

بندرعباس و بوشهر امروز با بیشینه دمای ۲۷ و ۲۶ درجه بالای صفر گرمترین و همدان با بیشینه ۷ درجه بالای صفر سردترین مراکز دره هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید