وضعیت جوی امروز 20 آذر 1402 / سامانه بارشی فردا وارد کشور می شود / بارش باران و برف ایران را فرا می گیرد

وضعیت جوی امروز 20 آذر 1402 / سامانه بارشی فردا وارد کشور می شود / بارش باران و برف ایران را فرا می گیرد

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از روز سه شنبه خبر داد و پیش بینی کرد بارش باران، برف و وزش باد شدید تمام مناطق کشور را فرا گیرد.

بر اساس پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و آینده نگاری سازمان هواشناسی در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

فردا در شمال غرب، چهارشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی مناطق جنوب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران و پنج‌شنبه در بیشتر مناطق بارندگی پیش‌بینی می‌شود. کشور از بارش باران و رعد و برق و در مناطق – بارش برف و وزش باد شدید موقتی.

روز جمعه در نواحی شمال شرق و شرق کشور ابری و در برخی نقاط بارش باران پیش بینی می شود. شدت فعالیت سامانه بارشی در روز چهارشنبه برای مناطق واقع در غرب، جنوب غرب و شمال غرب است.

به گزارش تسنیم، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی و جنوب غربی کشور وزش باد شدید و دریای خزر تا 3 روز آینده مواج خواهد بود و حداکثر دمای هوای تهران امروز نیز 16 درجه پیش بینی می شود.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج

مهلت: اواخر روز جمعه 24/9/1402

نوع خطر: باد نسبتاً شدید (حداکثر سرعت باد 24 گره) و حداکثر افزایش ارتفاع موج بالای 1 متر در سواحل و بالای 1.5 متر در نواحی فراساحلی.

محدوده: دوشنبه 20/09/1402; مناطق ساحلی و ساحلی استان های بوشهر و غرب هرمزگان در خلیج فارس.

چهارشنبه 22/09/1402: مناطق ساحلی و فراساحلی استان های خوزستان و بوشهر.

پنجشنبه 23/09/1402: جمعه 24/09/1402; مناطق ساحلی و دور افتاده استان های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان در خلیج فارس

اثر خطر: احتمال آسیب به شناورها به ویژه شناورهای سبک، اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، احتمال آسیب به تاسیسات ساحلی و دریایی و اختلال موقت در فعالیت های ساحلی و دریایی و سکوهای نفتی.

توصیه: ممنوعیت فعالیت های تفریحی، ممنوعیت تردد شناورهای سبک و قایق های ماهیگیری، اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت های دریایی و دریایی به ویژه فعالیت سکوهای نفتی.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع : صبح روز دوشنبه 20/09/1402

مهلت: ظهر چهارشنبه 22/9/1402

نوع خطر: افزایش حداکثر سرعت باد به 22 گره و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی بالای 1.2 متر و در مناطق فراساحلی بالای 1.5 متر.

محدوده: دوشنبه 20/09/1402; سه شنبه 21/9/1402; چهارشنبه 22/9/1402; مناطق ساحلی و فراساحلی استان های گیلان، مازندران و گلستان.
اثر خطر: خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای ماهیگیری، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت های ساحلی و دریایی.

توصیه: ممنوعیت شنا و غواصی، محدودیت تردد شناورهای سبک و تفریحی، ممنوعیت فعالیت ماهیگیری، اتخاذ تدابیر لازم برای ورود و خروج کشتی ها در بنادر و حمایت از صنایع فراساحلی.