وضعیت هواشناسی امروز 8 اردیبهشت 1402 / ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از جمعه / بارش باران در اکثر مناطق کشور در روز یکشنبه

وضعیت هواشناسی امروز 8 اردیبهشت 1402 / ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور از جمعه / بارش باران در اکثر مناطق کشور در روز یکشنبه

بر اساس اعلام رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، در ساعات بعدازظهر روز پنجشنبه 8 اردیبهشت ماه، مناطق شمال شرق آذربایجان، اردبیل، گیلان، بوشهر و جنوب فارس شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور در چند روز آینده گفت: روز پنجشنبه در مناطق شمال شرق آذربایجان، اردبیل و گیلان، بوشهر و جنوب فارس افزایش ابر و بارش های پراکنده گاهی رعد و برق و شدید خواهد بود. باد، می دهد. همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

به گفته وی، روز جمعه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، در نواحی شمال غرب و استان های مرزی کرمانشاه و ایلام گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و در نواحی. از غرب، جنوب غرب و استان های فارس، بوشهر، جنوب اصفهان و غرب کرمان نیز بارش پراکنده باران گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی گفت: بارندگی روز شنبه کل کمربند غربی، دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز و همچنین مناطق اصفهان، فارس را فرا می گیرد. استان های بوشهر، یزد، کرمان و خراسان جنوبی. گرب ادامه داد: در نواحی شمالی ایلام، کرمانشاه، غرب همدان و لرستان، کردستان و جنوب آذربایجان غربی بارش شدید باران خواهد بود، بنابراین در استان های واقع در مرز غربی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با احتمال تگرگ

ضیائیان همچنین گفت: روز یکشنبه در اکثر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت و در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز واقع در قزوین، البرز و تهران بارندگی و وزش باد قابل توجه خواهد بود.

وی افزود: روز دوشنبه در شرق کشور از جمله استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان آبرانکی بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود و این سامانه از مرزهای شرقی خارج می شود. در بعدازظهر این روز و در بیشتر مناطق کشور جو آرام و با ثباتی برقرار خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین تصریح کرد: افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور تا روز جمعه و نیمه شرقی تا شنبه و در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب غرب کشور پیش بینی می شود. ، سواحل دریای خزر و دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز کاهش نسبی دما دارد.

به گفته ضیائیان، در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در غرب خلیج فارس موجی پیش بینی می شود.

وی همچنین گفت: روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شدید حامل گرد و خاک از کشورهای همسایه باعث کاهش دید و کیفیت هوا در استان های خوزستان، ایلام و لرستان می شود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با اعلام وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا جمعه (9 اردیبهشت) کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای 20 درجه و حداکثر دمای هوا 30 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (9 اردیبهشت) نیمه ابری، بعد از ظهر افزایش ابر و در نقاطی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای 19 و حداکثر 30 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
ضیائیان همچنین از امروز و فردا (8 و 29 اردیبهشت) شهرکرد با دمای صفر و 2 درجه سانتیگراد سردترین و اهواز با دمای 41 و 40 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز کشور خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید