وضعیت هواشناسی امروز 12 اردیبهشت 1401 / ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور / وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان ها

وضعیت هواشناسی امروز 12 اردیبهشت 1401 / ورود سامانه جدید بارشی از غرب کشور / وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان ها

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی از نفوذ بارش، باران و رعد و برق در استان های غربی کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان ها خبر داد.

صدیق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (3 اردیبهشت) در برخی مناطق کردستان، کرمانشاه، همدان، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، شرق و کوه های سمنان، غرب خراسان رضوی، غرب خراسان جنوبی، شمال ایلام. ، شمال لرستان و در دامنه ها و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: روز دوشنبه (14 اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید، همچنین در بعدازظهر و اوایل شب دوشنبه در برخی از مناطق جنوب شرقی، شرق. در بخش هایی از مرکز و دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روز سه شنبه (14 اردیبهشت ماه) علاوه بر مناطق فوق، در برخی مناطق شرق، جنوب شرق استان های ساحلی دریای خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی به ویژه غرب لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: چهارشنبه (15 اردیبهشت) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و برخی مناطق اردبیل و شمال شرق. آذربایجان و پنجشنبه (18 اردیبهشت) در مناطق جداگانه در نیمه شرقی کشور بارش پراکنده باران وجود دارد. در این مدت در مناطق خطر بارش تگرگ پیش بینی می شود.

به گزارش ضیائیان، امروز در شمال شرق، نوار شرقی استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، دوشنبه در شمال شرق، جنوب غرب و نوار شرقی، سه شنبه در جنوب شرق و شمال شرق و چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق در شمال شرق. شرق و جنوب شرق کشور ساعات ایزوله وزش باد شدید تا شدید در مناطق غبارآلود پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: دوشنبه شمال خلیج فارس و سه شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (14 اردیبهشت) کمی ابری تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در برخی مناطق پیش بینی می شود. وزش باد با حداقل دمای 19 و حداکثر 30 درجه سانتیگراد و نیمه ابری در روز سه شنبه (14 اردیبهشت) در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و در نقاطی با حداقل وزش باد شدید پیش بینی می شود. دمای 21 درجه سانتیگراد و حداکثر دما 30 درجه سانتیگراد است.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (3 و 4 اردیبهشت) اهواز با دمای 39 درجه سانتیگراد و شهر کرد با دمای 3 و 4 درجه سانتیگراد سردترین مراکز کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید