وضعیت جوی امروز 30 آذر 1401 / ورود سامانه بارشی از غرب کشور / افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

وضعیت جوی امروز 30 آذر 1401 / ورود سامانه بارشی از غرب کشور / افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش پراکنده باران در مناطق مختلف کشور، ورود سامانه های بارشی غرب و جنوب غرب کشور و افزایش آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد. .

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (9 آذرماه) در استان های واقع در سواحل دریای خزر و برخی نقاط خراسان شمالی و خراسان شمالی بارش پراکنده باران خواهد بود همچنین در این روز یک سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب کشور وارد می شود و از بعدازظهر به تدریج در استان های ایلام و خوزستان بارش باران و گاهی وزش باد خواهد بود.

وی افزود: روز پنجشنبه (اول دی) با امتداد این سامانه به سمت غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابری همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع شاهد بارش برف خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی ادامه داد: روز جمعه (دوم دی) فعالیت این سامانه در غرب، جنوب غرب، مناطق جنوب مرکز و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود.

وی گفت: روز شنبه (12 دی ماه) با توسعه سامانه بارشی در سراسر کشور، به جز برخی مناطق جنوب شرق، نیمه شمالی و شمال غرب در بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت. کشور. از پنجشنبه تا شنبه در استان های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و شمال فارس بارش شدید پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز یکشنبه (13 دی ماه) با گذر موجی از شمال شرق کشور در استان های واقع در شمال شرق و شرق دریای خزر بارندگی خواهد داشت.

وی افزود: انباشت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی دو روز آینده پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: امروز دریای خزر و تنگه هرمز در روزهای پنجشنبه و جمعه در نیمه غربی خلیج فارس و روز شنبه در خلیج فارس مواج و مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (اول دی ماه) نیمه ابری تا ابری همراه با غبار محلی گاهی وزش باد ملایم همراه با غبار محلی پیش بینی می شود. کمینه دمای 5 و بیشینه 10 و جمعه (دوم) نیمه ابری همراه با مه و وزش باد ملایم در نقاطی با کمینه دمای 4 و حداکثر 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز (9 آذر) و فردا (1 دی) بندرعباس با دمای 27 و 26 درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای 6- سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید