ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

ساعت: 10:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799055

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به مناطق غرب و شمال غرب کشور و بارش برف، باران و وزش باد در روز دوشنبه (17 آذر) از افزایش آلاینده ها خبر داد. غلظت و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و شلوغ.. بابا.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با پیش‌بینی، دو روز آینده در اکثر نقاط کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی و پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه (17 آذر) با ورود سامانه بارشی، در مناطق غربی و شمال غرب افزایش ابر و به تدریج بارش باران و برف گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت خطرات هواشناسی ادامه داد: این شرایط تا ظهر روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) در این مناطق و بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی ادامه دارد.

وی ادامه داد: از اواخر وقت چهارشنبه (21 آذر) و پنجشنبه (3 آذر) با ورود سامانه بارشی دیگری به نیمه غربی کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی، دامنه ها و دامنه های جنوبی البرز، بارش باران و برف، رعد و برق و باد موقت باد قوی باشد.

ضییان با اشاره به ناهمواری دریای خزر گفت: روز پنجشنبه (23 آذرماه) با عبور جریانات به سمت شمال، بارش باران و وزش باد برای سواحل دریای خزر پیش بینی می شود. دریای خزر امروز (16 آذر) و پنجشنبه (3 آذر) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (17 آذر) ابری و غبارآلود با کمینه دمای 4 و حداکثر 12 درجه است. درجه سانتیگراد و سه شنبه (21 آذر) متغیر ابری و غبارآلود به تدریج ابری با حداقل دمای 6 و حداکثر دمای 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (18 و 18 آذرماه) بندرعباس با دمای 23 درجه سانتیگراد و ارومیه با دمای 5 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید