ورود سامانه بارشی غرب به کشور/ تداوم آلودگی هوای کلان شهرها


ساعت: 10:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921283

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی از غرب و تداوم آلودگی هوا در کلان شهرها تا اواخر وقت چهارشنبه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی کشوری سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: از امروز (یکشنبه) تا چهارشنبه وضعیت آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرهای صنعتی ادامه دارد و تنها در روز سه شنبه، هوا ادامه دارد. آلودگی کلانشهرهای تبریز و ارومیه ناشی از ورود سامانه است. باران و وزش باد میزان آلودگی را کاهش می دهد.

وی از ورود سامانه بارشی از غرب به کشور در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: با ورود این سامانه بارشی از روز چهارشنبه بارندگی در استان های بوشهر، شمال فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، کردستان و نیز آغاز می شود. ایلام.

رئیس مرکز پیش بینی کشوری سازمان هواشناسی گفت: همچنین بارش ها تا روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، زنجان، همدان و مرکزی خفیف خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: دامنه بارندگی در کشور روز پنجشنبه گسترده تر است و همدان، قم، تهران، سمنان، خراسان شمالی، رضوی و اصفهان را در بر می گیرد.

وی افزود: روز چهارشنبه برای استان های فارس، بوشهر، خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد بارش شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز پیش بینی کشوری سازمان هواشناسی گفت: در ارتفاعات لرستان نیز بارش سنگین برف خواهیم داشت و در استان های مرکزی و همدان نیز در روز پنجشنبه بارش برف خوبی پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: صبح روز جمعه بارش ها در استان های مذکور به صورت خفیف ادامه دارد و در نهایت سامانه بارشی روز جمعه از کشور خارج می شود.

دیدگاهتان را بنویسید