تداوم بارش ها در اکثر نقاط کشور و ورود سامانه جدید بارشی / نفوذ توده هوای سرد و کاهش دما به 12 درجه

ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801128

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارندگی ها در کشور از ورود سامانه جدید در پایان هفته خبر داد و اعلام کرد: با نفوذ توده هوای سرد تا پایان روز جمعه شاهد کاهش دما و سردتر شدن هوا در کشور خواهیم بود. .

به گزارش خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده در مناطق جنوبی، جنوب شرق و شرق کشور بارش و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف خواهد بود. تا پایان هفته در مناطق کوهستانی و مرتفع کوهستانی و مناطق مستعد تگرگ کولاک پیش بینی می شود.

امروز در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور و در اردبیل، استان‌های ساحلی خزر غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق، نوار شرقی و دامنه‌های جنوبی آلزین. البرز و تهران با پیش بینی شدت بارش در شرق هرمزگان و جنوب کرمان، گیلان، غرب مازندران، نیمه جنوبی اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، ارتفاعات شمالی بارش خواهند داشت. خستان.

فردا از شدت بارش ها در نیمه غربی کشور به تدریج کاسته می شود و فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از سواحل خزر، رشته کوه های البرز مرکزی و شرقی و بخش هایی از شمال شرق کشور ادامه دارد. همچنین از ساعات اولیه بارش باران و برف، وزش باد و کاهش محسوس دما را در دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران خواهیم داشت.

بارش فردا در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، هرمزگان، کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی خواهد بود.

ورود سامانه جدید بارشی از پنجشنبه

بارندگی های اوایل چهارشنبه از شرق کشور خارج می شود و در جنوب شرق و شمال غرب کشور بارش خواهد بود.

روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید بارشی به کشور در شمال غرب و غرب، زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی، بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهد بود. این شرایط فردا در استان های سمنان، تهران، مرکزی، البرز و قم پیش بینی می شود.

تشدید سرما در کشور تا پایان روز جمعه هفته جاری

سازمان هواشناسی همچنین هشدار داد که نفوذ توده هوای سرد روند کاهش دما و حفظ و تشدید هوای سرد را امروز پیش بینی می کند که این وضعیت هواشناسی تا پایان روز جمعه هفته جاری ادامه دارد.

این وضعیت امروز در شمال غرب و سواحل شمالی، فردا در شمال غرب و سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز و جنوب غرب، پنجشنبه در شمال غرب و غرب، دامنه های جنوبی البرز، مرکز و شمال ساحل و جمعه در شمال غرب است. و غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال و شمال شرق و شرق سواحل، پیش‌بینی می‌شود که افزایش مصرف انرژی، یخ زدگی و احتمال آسیب به ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، کارخانه‌ها و منازل دور از انتظار نباشد.

بنابراین امروز در شمال غرب و سواحل دریای خزر و فردا در دامنه های جنوبی البرز و جنوب غرب بین 6 تا 8 درجه کاهش دما خواهیم داشت. همچنین فردا کاهش محسوس دما بین 8 تا 12 درجه در غرب کشور رخ می دهد.

دریای خزر امروز، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز چهارشنبه مواج و طوفانی، شرق خلیج فارس امروز و کل خلیج فارس فردا و چهارشنبه مواج و طوفانی است.

کاهش دمای هوای تهران به 8 درجه

آسمان تهران امروز نیمه ابری و از بعدازظهر به تدریج گاهی وزش باد و اواخر فصل بارندگی و بارش پراکنده برف با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد و فردا ابری، صبح همراه با مه ملایم همراه با بارش باران و برف در بعدازظهر به تدریج کاهش ابر و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر فردا با ادامه و تشدید سامانه سرد بارشی، آسمان تهران نیمه ابری تا نیمه ابری همراه با بارش و برف در بیشتر استان ها و وزش باد شدید به ویژه جنوب و جنوب غربی و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود. ارتفاعات، بارش برف و کولاک همراه با مه و یخبندان پیش بینی می شود. بر اثر نفوذ این سامانه افت محسوس دما بین 4 تا 8 درجه در روستاها همراه با یخبندان در نیمه شمالی و ارتفاعات رخ خواهد داد.

امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۲۲ درجه گرمترین و تبریز با حداکثر دمای ۵- درجه سردترین مرکز استان کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید