هشدار برای ورود سامانه بارشی به کشور/ توده هوای سرد تا فردا ادامه دارد

هشدار برای ورود سامانه بارشی به کشور/ توده هوای سرد تا فردا ادامه دارد

سازمان هواشناسی نسبت به ورود سامانه بارشی به کشور، احتمال رگبار برف در 9 استان و خسارت به کشاورزان هشدار داد و از ماندگاری توده هوای سرد تا فردا در نیمه شمالی خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و پرسپکتیو سازمان هواشناسی امروز با نفوذ سامانه بارشی کشور در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، مرکز و جنوب زنجان در نواحی جنوب غربی بارش، رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و سرد برف پیش بینی می شود.

بارش ها فردا علاوه بر مناطق مذکور در مناطقی از غرب فارس، زنجان، قم، مرکز، البرز، تهران، سمنان، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان شمالی ادامه دارد. در استان های ساحلی دریای خزر نیز بارش های پراکنده وجود دارد.

روز دوشنبه در مناطقی از شمال شرق و کوه های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود. روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از جنوب کشور در مناطق جداگانه جنوب غرب، غرب و جنوب شرق بارش پیش بینی می شود. روز چهارشنبه در جنوب کشور رگبار باران و در سایر نقاط کشور جوی پایدار پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا توده هوای سرد در بیشتر نیمه شمالی کشور باقی می ماند.

شرح سیستم: افزایش فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: بارش برف یا باران، در مناطق گرمسیری همراه با رعد و برق، باد موقتی شدید و کاهش نسبی دما.

منطقه اقدام روز شنبه 24/10/1401: ایلام، جنوب کوگیلویه و بویار احمد، شمال غرب فارس، شرق خوزستان، بوشهر، جنوب کرمانشاه.

اثر خطر: آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، طغیان رودخانه ها و مسیل ها، افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال رعد و برق، تاخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت. به صنعت کشاورزی و قطع انتقال منابع انرژی به ویژه برق و گاز.

توصیه: توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی معابر و آبراه های سطح شهر، پاکسازی دهانه پل ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی و تردد عشایر عشایر، انجام اقدامات پیشگیرانه از موارد احتمالی خسارت شهرداری ها، بزرگراه ها، آب و فاضلاب شهری، وسایل ایمنی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول، نظافت

شرح سیستم: افزایش فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: بارش برف، گاهی همراه با کولاک یا مه و کاهش نسبی دما

منطقه تحت تاثیر روز شنبه 24/10/1401: لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، مرکزی، همدان، جنوب کردستان، جنوب و غرب اصفهان، شمال کوگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه‌های نیمه غربی. فارس.

اثر خطر: اختلال در سفرهای بین شهری و درون شهری، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی، یخ زدگی و مه گرفتگی جاده ها، خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: پرهیز از ترددهای غیرضروری، پرهیز از فعالیت های کوهستانی و جابجایی عشایر عشایر، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی شهرداری ها، بزرگراه ها، آبفای شهری، وسایل ایمنی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول، خودداری دامداران و عشایر از عبور از ارتفاعات و عایق کاری. و حفاظت از کهیر

شرح سیستم: حفظ و ایجاد توده هوای سرد

مهلت: شنبه 24/10/1401

نوع خطر: ادامه توده هوای سرد

منطقه عملیاتی: شمال شرق، شرق، جنوب شرق و شمال غرب و ارتفاعات و دامنه های تهران، البرز، قزوین، گیلان و مازندران.

اثر خطر: آسیب به محصولات و ابزار کشاورزی

توصیه: تسریع در برداشت مرکبات باقیمانده در استان های ساحلی خزر

استفاده از کودهای پتاسیم، ترکیبات بور و روی و کودهای اسید آمینه به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان برای مقاومت در برابر سرما.

تحویل سوخت و سرویس وسایل گرمایشی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها

مرغداری ها و دامداری ها به دلیل کاهش محسوس دما

جارو زدن سیستم های آبیاری تحت فشار به دلیل دمای پایین

به منظور تنظیم دمای محیط به افزایش رطوبت در مزارع و باغات ادامه دهید

ایجاد پوشش بر روی نهال های جوان و درختان آسیب پذیر

روشن کردن آتش و ایجاد مه در باغ ها (در ساعات اولیه بامداد) و عدم استفاده از جنگ شیمیایی در مناطقی که احتمال کاهش دما به زیر صفر وجود دارد./تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید